fbpx

Шаќири: Темелни реформи во образованието како единствен начин да се доближиме до посакуваните стандарди

Според министерот, наставните програми од Концепцијата за основно образование поттикнуваат глобална свест, промовираат еднаквост, интеркултурализам и активно граѓанство, а практично доближување до европските вредности се реализира преку програмата Еразмус+

-

Да имаме европско образование дома не е само барање што ни го наметнува членството во ЕУ. Тоа е потреба на нашите ученици, студенти и сите други што формално и неформално стекнуваат знаења и вештини и се вклучени во нивно обезбедување. Во свет што е високо интегриран, такво треба да биде и образованието, истакна министерот за образование и наука Јетон Шаќири на панел-дискусијата насловена „Младински перспективи: Подобрување на квалитетот на македонското образование преку интеграцијата во ЕУ“, што вчера се одржа во Скопје.

„Ние и сега и отсекогаш сме дел од Европа. Тоа е водилката што стои зад сé што како Министерство за образование и наука работевме изминативе години во делот на градењето квалитетно образование и приближувањето до глобалните образовни стандарди“, истакна Шаќири, додавајќи дека единствен начин да се приближи квалитетот на домашното образование до посакуваните стандарди е тоа темелно да се реформира.

Промените во основното образование, посочи тој, се прават со вклучување на бројни чинители – наставници, стручни и научни авторитети, граѓански асоцијации, родители и ученици.

„Зад Концепцијата за основно образование стои и Светска банка како и други релевантни меѓународни организации. Етапно ја реализираме, преку нови наставни програми, вложување во обуки на наставниот кадар и подобрување на инфраструктурните капацитети. Наша цел е учениците да стекнуваат применливи знаења, да научат критички да мислат и да решаваат проблеми, зошто основното образование има значајна улога во подготовката на учениците за иднината во Европа“, изјави Шаќири.

Според министерот, наставните програми поттикнуваат глобална свест, промовираат еднаквост, интеркултурализам и активно граѓанство, а практично доближување до европските вредности се реализира преку програмата Еразмус+ и проектите во рамки на транснационалната размена на искуства, во кои основните училишта имаат можност да се вклучат.

Шаќири кажа и дека средното стручно образование е исклучително успешна европско-македонска приказна, каде користиме помош од повеќе партнерски земји, особено од Швајцарија и Германија во развивањето ан моделот на дуално образование.

„Низ насочено теоретско и практично образование во реална производствена средина, средношколците стекнуваат употребливи знаења, вештини и способности и се баран кадар од домашните но и од интернационалните компании во зоните, иако, со подеднаква успешност, можат и да продолжат со академско образование“, истакна министерот Шаќири.

Тој говореше и за високото образование, и рече дека постулат е автономијата на универзитетите и академската слобода. Шаќири вели дека од година во година расте бројот на факултети со меѓународна акредитација што реализираат квалитетни студиски програми и се под контрола на Агенцијата за квалитет во високото образование.

Министерот кажа дека стратешка цел на Министерството за образование и наука е јакнење на европските перспективи за сегашните и идните генерации млади, сé до нивно и формално интегрирање во ЕУ.

Нашите вести во вашето сандаче

Секој ден во 17 ч. добивајте ги вестите од Новинската агенција Мета директно на вашата електронска адреса.

Ве молиме одберете на кој начин сакате да добивате информации од нас:
Можете да се отпишете од оваа листа преку линкот на крајот од нашите пораки.

Португалската влада го отфрли предлогот на претседателот за репарации за ропството

Португалската влада го отфрли предлогот на претседателот на државата дека треба да „плати“ за ропството и другите злосторства од колонијалната ера, велејќи дека нема планови за репарации, а наместо...