Македонската економија заложник на запустената железница (инфографик)


       
Скопје, 11 октомври, 2018 - 14:54 (META) 

Измина една недела откако „Македонски железници Транспорт“ информира дека поради појавени деформации на бетонскиот мост кој се наоѓа помеѓу станицата Градско и крстосницата Кукуричани, патниот правец Велес – Гевгелија е прекинат за сообраќај. Додека се санираше дефектот целосно беше стопиран товарниот транспорт кон Солунското пристаниште поради што македонските компании трпат огромни штети бидејќи се оневозможени производите да ги транспортираат до своите купувачи во странство.

Овој случај го илустрира недостигот од инвестиции во нова и во обнова на постоечкаата железничка инфраструктура, што го потврдуваат и статистичките бројки кои покажуваат дека со децении наназад не е изграден ниту еден километар железничка пруга.

На овој проблем укажаа од Стопанската комора на Македонија од каде што изразија надеж за брза санација на дефектот и овозможување непречен транспорт кон солунското пристаниште.

– Има ли крај на маките на „Македонски железници“, а со тоа и на македонската економија?Зошто е толку важна оваа железничка делница? Затоа што е единствената железничка точка за поврзување со солунското пристаниште, кое претставува главна транзитна дестинација за македонскиот извоз – вели Бранко Азески, претседател на Стопанската комора на Македонија.

Оттаму објаснуваат дека низ пристаништето во 2017 година поминале 3.569.045 тони стока, од кои повеќе од една четвртина е стока наменета за увоз и извоз во Република Македонија.

-Бројот на контејнери изработени во пристаништето во Солун е 401.947, од кои за Македонија се наменети приближно 7 отсто. Овие бројки неспорно говорат за стратешката позиција на ова пристаниште, како традиционално најискористена морска меѓународна врата преку која се реализираат меѓународните зделки. Во изминатите години, особено соочени со проблемите на блокадите и штрајковите кои го оневозможуваа користењето на пристаништето, македонското стопанство се обидуваше да изнајде и други опции (Бургас и Варна во Бугарија, Драч во Албанија, Бар во Црна Гора), но сите инфраструктурни, технички и економски аспекти сé уште ги прават овие опции помалку исплатливи алтернативи. Секој ден од прекинот на можностите за користење на солунското пристаниште, за македонското стопанство се мери во илјадници евра загуби – вели Азески.

Впечаток е дека поради несоодветните државни политики и слабата реализиција на капиталните инвестиции во железницата, Македонија и понатаму останува една од ретките земји во светот која нема железничко поврзување со две соседни земји(Албанија и Бугарија) и покрај тоа што различни владејачки гарнитури ветувале изградба на пруги во овие две насоки.