Земјава е крајната локација на која завршуваат половните возила од странство; Фото: Бојан Блажевски

Vazhdon të rritet numri i automjeteve të regjistruara në transportin e udhëtarëve në vend, ndërsa së bashku me to edhe mosha mesatare, e cila është veçanërisht shqetësuese për makinat. Në vitin 2020, për herë të parë në historinë e tij, vendi regjistroi mbi gjysmë milioni automjete të regjistruara me motor dhe rimorkio, pra gjithsej 500.633 vetura, autobusë, kamionë, motorë, traktorë dhe automjete të tjera motorike. Në Maqedoni vitin e kaluar kishte edhe 429.196 rekord makina me targa nga vendi, shkruan Meta.mk.

Tendenca e rritjes së motorizimit të popullsisë nga i gjithë vendi ndiqet edhe në kryeqytet. Vitin e kaluar në Shkup u regjistruan 155.195 vetura, pra për herë të parë në historinë e kryeqytetit është tejkaluar numri prej 150.000 automjeteve motorike të udhëtarëve në pronësi të qytetarëve. Rritja e numrit të këtyre mjeteve transportuese ka pothuajse në të gjitha komunat e Shkupit.

Ajo që është shqetësuese për rritjen e numrit të automjeteve në pronësi të qytetarëve është mosha mesatare e flotës. Një gjë e tillë është më shqetësuese te makinat, të cilat në vitin 2020 kishin moshë rekorde mesatare prej 19.4 vjetësh, që është një shifër e paparë deri më tani në historinë e fundit të transportit në vend.

Të dhënat e tilla nuk janë befasuese, nëse merret parasysh fakti se importi i pandërprerë i automjeteve të përdorura nga jashtë prej vitesh nuk është vënë nën kontroll të autoriteteve. Edhe pse Ministri i Ekonomisë Kreshnik Bekteshi në fillim të këtij viti njoftoi se Qeveria synon që në vitin 2021 të kufizojë importin e makinave me standard emetimi minimal EURO 5, kjo nuk është bërë deri më sot.

Edhe shifrat tregojnë se importi i automjeteve të përdorura nga jashtë jo vetëm që nuk po zvogëlohet, por në gjysmën e parë të vitit 2021 kishte më shumë se dyfishin e numrit të automjeteve të vjetra të importuara në Maqedoni krahasuar me vitin e kaluar. Sipas të dhënave të Drejtorisë së doganave, importuesit e automjeteve të vjetra arritën të fusin 20.505 automjete të përdorura në periudhën janar-qershor 2021, ndërsa si automjete të reja të papërdorura u importuan pothuajse tre herë më pak, gjegjësisht 3.410.

Megjithëse automjetet janë një nga shkaqet kryesore të ndotjes së ajrit në qytete, ato edhe i rrisin bllokimet e trafikut dhe mungesën e vendeve të parkimit, transporti rrugor me një numër në rritje të automjeteve ka ndikim serioz negativ në ndryshimin e klimës, me rritjen e emetimeve të gazrave serrë në vend.

Portalb.mk dhe Meta.mk kanë shkruar disa herë gjatë kësaj periudhe se me kalimin e viteve, kryesisht për shkak të importit të automjeteve të përdorura nga jashtë që më shpesh përdorin naftë si lëndë djegëse, pjesa e transportit në emetimet totale të gazrave serrë në vend po rritet në mënyrë të pandalshme. Nëse shikohen të dhënat në sektorin e Energjisë,në vitin 1990 transporti kishte një pjesë prej 8.2 përqind në prodhimin e gazrave të dëmshëm të matur në dioksid karboni, ndërsa në vitin 2016 përqindja e tij u rrit në 28.1 përqind.

Nëse marret parasysh fakti se në vitin 2016 konsumi i naftës për transportin rrugor ishte më i ulët, ndërsa numri i automjeteve në vend katër vjet më parë ishte për 40.000 më i ulët në krahasim me vitin 2020, aspak befasuese nuk do të jenë të dhënat më të fundit negative mbi emetimet e gazrave serrë nga transporti në vend, të cilat ende nuk janë shpallur.