Фото: Бојан Блажевски

Premtimi i Ministrit të Ekonomisë Kreshnik Bekteshi nga janari se Maqedonia këtë vit do të ndalojë importin e automjeteve të përdorura me standarde nën EURO 5 për emetime të gazrave megjithatë nuk do të përmbushet. Në vend se sivjet, informacioni i fundit nga Ministria e Ekonomisë është se ndalesa për import të automjeteve më të vjetër se 10 vjet do të vendoset në vitin 2022, shkruan Meta.mk, transmeton Portalb.mk.

“Në kuadër të Ministrisë së Ekonomisë, në fazën përfundimtare analiza është e rregulloreve që dalin nga Ligji për automjetet, e të cilat e rregullojnë importin e automjeteve. Në të njëjtën kohë, aty përcaktohen specifikimet teknike që automjetet duhet të plotësojnë kur importohen për të përmbushur të paktën standardin EURO 5. Pritet që rregulloret të miratohen në fillim të vitit të ardhshëm”, kanë informuar nga Ministria e Ekonomisë për “Meta.mk”.

Shtyrja e ndalesës për import të automjeteve të përdorura me standardet EURO 5 vjen së bashku me vonesën e një sërë masash dhe kufizimesh ligjore, të cilat duhet të destimulojnë përdorimin e këtyre automjeteve. Kështu, gjatë tre viteve të fundit, nuk u zbatua masa e shpallur për futjen e etiketave ekologjike për të gjitha automjetet në vend, e cila në kushtet e ndotjes së madhe do t’i pengonte të lëvizin automjetet që lëshojnë më së shumti grimca të dëmshme në ajër.

“Portalb.mk” dhe “Meta.mk” tashmë kanë bërë të ditur se vitin e kaluar në vendjanë regjistruar 500.633 automjete për udhëtarë dhe rimorkio, gjegjësisht brenda një dekadë numri i automjeteve të regjistruara në Maqedoniështë rritur për 150.000. Ajo që shqetëson më së shumti është rritja e moshës mesatare të automjeteve në vend, e cila në vitin 2020arriti në 19,4 vjet.

Importi i automjeteve të përdorura vazhdon, kurse të dhënat e Drejtorisë së Doganave thonë se importuesit, në periudhën janar-qershor 2021, ia kanë dalë të importojnë20.505 automjete të përdorura, ndërsa si automjete të reja të papërdorura në këtë periudhë u importuan pothuajse tre herë më pak, gjegjësisht 3.410.

Ndalesa  për import të automjeteve të përdorura me standarde nën EURO 5do të parandalonte që në Maqedoni të sillen makina dhe mjete të tjera të transportit që janë prodhuar para vitit 2011, përkatësisht do të ndalohet importi i automjeteve më të vjetra se 10 vjet. Bosnja dhe Hercegovina ka zbatuar një rregullore të tillë që nga mesi i vitit 2019, ndërsa Shqipëria vendosi ndalesë të tillë më 1 janar 2019.

Ndryshe nga këto dy vende, Serbia ka standarde më pak të rrepta, kështu që fqinji verior aktualisht ndalon importin e automjeteve me standarde nën EURO 3. Kjo do të thotë se në Ballkanin Perëndimor ka kritere të ndryshme për importimin e automjeteve të vjetra, të cilat lejojnë një sasi të caktuar të këtyre automjeteve, të cilat tashmë janë të ndaluara në Evropë, të ri-importohen në këto vende.

Përkujtojmë se për shkak të rritjes së shkallës së motorizimit të popullsisë në vend, emetimet e gazrave serë nga transporti po rriten, gjë që çon në ndryshime klimatike. Nëse shikoni të dhënat në sektorin e Energjetikës, në vitin 1990 transporti kishte pjesëmarrje prej 8,2 përqind në prodhimin e gazrave të dëmshëm të matur në dyoksid karboni, ndërsa në vitin 2016 përqindja e tij u rrit në 28,1 përqind.