средно училиште Панче Караѓозов
Фото: Арбнора Мемети, Мета.мк

Собраниската Комисија за финансирање и буџет денеска ќе го разгледува предлог-законот за задолжување на Република Северна Македонија со заем кај Меѓународната банка за обнова и развој – Светска банка по договор за заем за финансирање на проектот за унапредување на основното образование, по скратена постапка.

Предлог-законот, предложен од Владата предвидува вкупниот износ на заемот кој ќе го додели Меѓународната банка за обнова и развој – Светска банка да изнесува 21,5 милиони евра.

Рокот на отплата на заемот е 11 години, со вклучен грејс период од 3 години. Каматната стапка е шестмесечен ЕУРИБОР со варијабилен распон. Заемот ќе се отплаќа во 16 полугодишни рати кои пристигнуваат за плаќање на 15 март и 15 септември секоја година.

Согласно прописите на Меѓународната банка за обнова и развој – Светска банка, Република Северна Македонија како заемопримач има обврска да ѝ плати еднократна провизија од 0,25 отсто од износот на заемот. Оваа провизија за проектот изнесува 53.750 евра и ќе биде платена еднократно од средствата на заемот.

Република Северна Македонија ќе ѝ плаќа на Меѓународната банка за обнова и развој – Светска банка провизија во висина од 0,25 отсто од неповлечениот дел од заемот на годишно ниво.

„Основната цел на проектот е подобрување на условите за учење во основното образование. Проектот ќе влијае на широка група на засегнати страни како што се наставници, ученици, родители, службени лица од локалната самоуправа, ранливи категории. Директните корисници на проектот ќе вклучуваат ученици од основно образование, но фокусот ќе биде ставен на ранливите категории на ученици. Овие категории на ученици се очекува да имаат корист од подобрените услови за учење во нивните училишта, како и од подобро обучените наставници. Наставниците за основно образование, директорите на училиштата и стручните соработници ќе имаат корист од поефикасен професионален и кариерен развој, наставните средства и грант програмата за имплементирање на нивните развојни програми“, пишува во предлог-законот.

Проектот се состои од четири компоненти. Со првата се предвидува подобрување на учењето на ниво на училиште за што ќе се одвојат 15,1 милиони евра. Со втората се предвидува реформа на следењето и оценувањето на националниот прогрес во учењето (1,8 милиони евра), а со третата зајакнување на компетенциите на наставниот кадар, стручните соработници и директорите на училиштата (2,9 милиони евра). За четвртата компонента – управување со секторот, раководење со проектот и мониторинг и евалуација ќе се потрошат 1,54 милиони евра.