fbpx

Истражување: Здравството и економијата најважни теми за граѓаните

-

Здравствената заштита (85 проценти) и економско- социјалната стабилност (82 проценти) се најважните теми од интерес на општата популација што живее во земјава, и преземањето специфични прагматични активности за подобрување на квалитетот на животот е клучна мотивација за луѓето да станат општествено и политички активни, покажува сеопфатната анализа за „Влијанието на демографските фактори врз учеството на граѓаните во јавниот живот и едукацијата на гласачите во Северна Македонија“.

Анализата покажува дека речиси 71 проценти од испитаниците не се заинтересирани за поактивно граѓанско учество, а над 52 проценти сметаат дека како граѓани не можат да имаат значително влијание во нивната општина. Речиси половина од општата популација (47 проценти) е „многу“ или „донекаде заинтересирана“ за тековните општествено -политички случувања во земјата и светот, додека нешто повеќе од половина од граѓаните (53 проценти) „воопшто не се“ или „не се многу заинтересирани“. Гледано според пол, мажите се повеќе општествено ангажирани (40 проценти) отколку жените (26 проценти).

Пандемијата со ковид-19 котира највисоко меѓу општествено- политичките прашања од интерес на сите демографски групи, но во принцип граѓаните најмногу се засегнати за прашања кои влијаат врз квалитетот на животот и непосредната околина, како што се здравствената заштита, економската и социјалната стабилност, локалните проблеми, животната средина и образованието.

Педесет и шест проценти од општата популација наведуваат дека гласаат редовно, 20 проценти често, 12 проценти понекогаш, 6 проценти обично апстинираат и 4 проценти редовно апстинираат од гласање. Кај сите демографски групи се забележува општа негативна перцепција за гласањето на избори кои за нив меѓу другото се синоним за „празни ветувања“, „лоши изборни кампањи“, „политички притисоци“ и “непотребно трошење пари“. Истражувањето покажува и дека различни демографски групи сѐ повеќе се одлучуваат да не излезат на гласање поради незадоволство од политичките партии во земјата кои според нив не се заинтересирани да одговорат на потребите на граѓаните. Воздржувањето од гласање, според испитаниците, е начин на изразување разочараност и револт против политичките партии, како и казна за неостварените ветувања.

Сепак трите најважни фактори што позитивно влијаат на одзивот на испитаниците за гласање се: перцепцијата дека гласањето е граѓанско право и должност (56 проценти); Изгледите за подобра иднина (42 проценти); и Стравот дека гласот ќе им биде злоупотребен (29 проценти). Според направеното истражување, граѓаните на кандидатските листи би сакале да видат повеќе познати лица, млади луѓе, претставници од нивната локална заедница и жени.

Телевизијата останува главен извор на информации за речиси половина од општата популација (49 проценти), додека, пак, социјалните медиуми биле посочени од страна на 14 проценти од популацијата. Понатаму следат веб- порталите со 13 проценти, како и пријателите и семејството кои со 8 проценти се посочуваат како главни извори на информации за граѓаните во врска со изборите.

Оваа анализата вклучува широк спектар на препораки за секој од анализираните демографски профили во однос на подигање на свеста за важноста на изборниот процес, избор на медиуми, алатки и канали за комуникација и видови пораки.

Наодите и препораките од истражувањето имаат за цел да придонесат кон подобрување на ефективноста и ефикасноста на кампањите за едукација на гласачите и подигање на свеста за важноста од учеството во општествено- политичкиот живот и граѓанскиот активизам кај општата популација, особено кај помладите, жените и лицата со попреченост како и сите останати ранливи групи.

Извештајот претставува дел од Проектот „Поддршка на изборни реформи“ на Швајцарската амбасада/Швајцарската агенција за развој и соработка (СДЦ), имплементиран од ИФЕС и НМСМ.

Опсежното демографско истражување кое опфаќа квантитативна анкета лице в лице и квалитативно истражување беше спроведено од ТИМ во периодот од 30 јули до 31 август 2020 година на национален репрезентативен примерок од 1.497 граѓани. Анализирани се приоритетите на гласачите, ограничувањата и мотивацијата кај 13 различни демографски групи и профили на гласачи меѓу кои и специфични групи како млади, луѓе кои гласаат првпат, жени од рурални средини и лица со попреченост.

Нашите вести во вашето сандаче

Секој ден во 17 ч. добивајте ги вестите од Новинската агенција Мета директно на вашата електронска адреса.

Ве молиме одберете на кој начин сакате да добивате информации од нас:
Можете да се отпишете од оваа листа преку линкот на крајот од нашите пораки.

Пратеници, градоначалници, фирми, граѓани – Кој колку пари донирал за кампањата на претседателските кандидати?

Некој по 500 денари, некој по 100.000 денари, а некој по 300.000 денари. Донации за кампањите за претседателските избори пристигнувале од пратеници, градоначалници, членови на партии или пак преку...