!Во периодот што претстои работиме на воведување систем за пристап и за претплата. За начинот на пристап и за претплатата ќе информираме дополнително. Содржините на „Мета“ до тогаш се слободни за преземање со задолжително цитирање и атрибуирање.

Контраспин: Собранието можело да разрешува министри, ама не смее да го разреши Зврлевски?!


       
Скопје, 15 август, 2017 - 11:41 (META) 

На 10.08.2017 година ВМРО-ДПМНЕ поднесе интерпелација за работата на министерот за финансии Драган Тевдовски. Ваквиот потег на најголемата опозициска партија, којшто го сметаме за спинерски, на прес-конфернција го образложи пратеничката Лилјана Кузмановска,  која, меѓу другото, рече:

Спин: Министерот за финансии односно министерот за кратење и задолжување Драган Тевдовски со своето конфузно, неодговорно и некомпетентно работење во овие седумдесетина дена откако ја извршува оваа функција докажа пред нас пратениците и целата македонска јавност дека е поставен од страна на Зоран Заев единствено со цел да ги споведува погубните политики на СДСМ…

Поради демонстрираното незнаење и неспособност да ја извршува оваа фукција сметаме дека е потребно што поскоро Драган Тевдовски да замине од функцијата министер за финансии и на негово место да дојде способен министер кој што нема да прави катастрофални грешки во работењето. Македонија не може да си дозволи неспособен човек на оваа клучна позиција.

[Извор: веб – страница на ВМРО-ДПМНЕ, Датум: 10.08.2017]

Kontraspin-foto-Vistinomer-1024x281

Контраспин: Ова досега (11.08.2017), е четврта интерпелација поднесена од ВМРО-ДПМНЕ во Собранието, иако Владата предводена од СДСМ сè уште нема 100 дена. Освен за министерот за финансии, Драган Тевдовски, опозицијата претходно поднесе интерпелации и за  министерот за надворешни работи Никола Димитров (09.08.2017), за министерката за труд и социјална политика Мила Царовска (08.08.2017) и за министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство Љупчо Николовски (07.08.2017).

Ваквите иницијативи на ВМРО-ДПМНЕ, со кои се бара Собранието да ги  разреши министрите,  делуваат во најмала рака чудно, бидејќи токму ВМРО-ДПМНЕ се противи Парламентот, сега откако се распишани локалните избори, да расправа за разрешување на еден друг државен функционер – јавниот обвинител Марко Зврлевски! Значи, според ваквите двојни аршини на ВМРО-ДПМНЕ државниот обвинител Зврлевски не смее да биде сменет, бидејќи е предизборен период и тоа според партијата, ќе значи кршење на Изборниот законик (член 8-а). Но, истиот тој Закон не е пречка Собранието да разреши неколку министри и потоа на нивно место да избере нови!

Фактички имаме една целосно нелогична ситуација. Од една страна се тврди дека:

Парламентарното мнозинство свесно влегува во кршење на Изборниот законик, бидејќи „членот 8-а од Изборниот законик ги ставаат во мирување сите вакви постапки“ (разрешување н.з.) (Илија Димовски)

Од  денот на донесување на одлука за распишување на избори до завршување на изборот и на самите избори, постои законска пречка да се разрешуваат и именуваат директори на органи на државна управа и други државни институции за кои што владата има надлежност (Антонијо Милошоски)

А, од друга страна, се бара истото парламентарно мнозинство и во истиот, наводно, проблематичен (изборен), период да разреши четворица министри!

И токму ваквото поставување и гледање на работите претставува хипокризија. Значи, нема законска пречка Собранието да смени неколку членови на Владата, но има таков правен проблем кога е во прашање Зврлевски. Па, сега се бара и мислење од Државната комисија за спречување корупција за примената на член 8-а, став 1, алинеја 4 од Изборниот законик, и додека ДКСК не се произнесе собраниската расправа за Зврлевски треба да се стави во мирување! Што, исто така, претсавува спинување на целата ситуација.

Иако, автентично толкување на закони не дава Анатикорупциската комисија, туку Собранието и тоа е утврдено со Уставот на РМ. Тоа е регулирано со  членот 68 од Уставот , каде што се наведени надлежностите на Собранието, при што, меѓу другото, е посочено:

Член 68

Собранието на Република Македонија:

– го донесува и изменува Уставот;

– донесува закони и дава автентично толкување на законите;

За ваквото нелогично барање на ВМРО-ДПМНЕ, поранешениот член на ДКСК, Драган Малиновски, во изјава за „Дојче Веле“ вели:

Што се однесува до иницијативата за ова прашање да се произнесе ДКСК, сметам дека за такво нешто нема никаква основа, имајќи предвид дека ова не е прашање кое е регулирано со Законот за спречување на корупцијата, ниту, пак, ДКСК има таква позиција кон Собранието. Се разбира, автентично толкување на Изборниот законик може да дава само Собранието, како негов донесувач. 

Ако се погледне Законот за спречување на корупцијата, поточно  членот 49, каде се прецизно наведени надлежностите на ДКСК, може да се види дека таму воопшто не е предвидено дека оваа Комисија има овластувања да толкува закони.

Несомнено дека тоа го знае и ВМРО-ДПМНЕ, особено пратениците со повеќегодишен пратенички стаж како Димовски и Милошоски, кои од уста „не го вадат“ Уставот. Димовски деновиве на прашањето на „Мета“дали не е контрадикторно да се тврди дека Зврлевски не може да биде сменет сега, а во исто време да се поднесуваат интерпелации, немајќи што да каже, штуро одговара:

„Интерпелацијата е уставна категорија“.

Така што, јасно е дека намерата на опозицијата не е да се расчисти некаква вештачки поставена дилема, туку идејата е, кога веќе не може да се спречи смената на Зврлевски, тогаш барем да се разлече собраниската постпака колку што е можно повеќе. Затоа и се (зло)употребуваат парламентарните механизми кои им стојат на располагање: процедурални јавувања, релики, паузи, барање за токлување на закони, поднесување интерпелации…