Скопскиот џез фестивал отворен со изложба на плакати „Компликувај едноставно!“

Оливер Белопета и Небојша Гелевски - Бане на отворањето на изложбата на плакати од Скопскиот џез фестивал во МКЦ. Фото: Meta.mk.

Вечерва (18 октомври) во 19 часот со отворањето на изложбата на плакати од претходните изданија беше отворено 40. издание на Скопскиот џез фестивал.

Изложбата е поставена во Младинскиот културен центар (МКЦ), по отворањето беше одржан и мини концерт на Антоние Весковски, а во киното „Фросина“ беше прикажан документарен филм за Арета Френклин.

На отворањето, директорот на СЏФ Оливер Белопета рече дека Скопскиот џез фестивал е македонски бренд со убедливо најголем број значајни награди (преку четириесет) на светските маркетиншки фестивали, од Порторож до „Гранд при“ на најпознатиот, во Кан. Тој објасни дека изложбата не е конципирана како хронологија, туку како избор на најдобрите од нив.

Дел од изложбата „Компликувај едноставно!“ во МКЦ, Скопје. Фото: Meta.mk.

Кураторот на изложбата „Компликувај едноставно!“, графичкиот дизајнер Небојша Гелевски – Бане, посочи дека името доаѓа од слоганот кој го користел Славомир Стојановиќ – Футро, еден од емнинентите дизајнери застапени на изложбата, чии дела имаат култен статус меѓу љубителите на џезот и поклониците на дизајнот и кој е автор и на годинешниот постер.

Во неговиот говор тој посочи на спецификите на секој од трите периоди опфатени со изложбата: првиот период на „аналоген“ графички дизајн (1982-1993), вториот во кој инспирација се музички инструменти претставени преку фото-манипулации и типографски решенија (1994-1999) и третиот период во кој преовладува минимализмот со асоцијации на музиката (од 2000 г. до денес).

Дел од изложбата „Компликувај едноставно!“ во МКЦ, Скопје. Фото: Meta.mk.
Дел од изложбата „Компликувај едноставно!“ во МКЦ, Скопје. Фото: Meta.mk.
Дел од изложбата „Компликувај едноставно!“ во МКЦ, Скопје. Дела на Роман Чиеслевич (1992), Глигор Чемерски (1986) и Милчо Серафимовски (1999). Фото: Meta.mk.

Гелевски истакна дека покрај дизајните на плакатите, за брендингот на фестивалот придонеле и висококвалитетните видео-спотови кои се снимани со филмска камера.

„Моја проценка е дека плакатот денес, во дигиталната ера, е изложен на повеќе погледи од претходно“, заклучи Гелевски, oбрнувајќи внимание на современите текови. Според него, пренесувањето знаења за плакатите на СЏФ и практична вежба за правење плакат од студентите  би морало да биде неодминлива дел од наставата на факултетите по дизајн во земјата.

Настапот на Антоние Весковски. Фото: Meta.mk.

На изложбата се претставени репродукции на 24 плакати од Глигор Чемерски, Митко Хаџи Пуља, Љубомир Фрчковски, Роман Чизлевич, Славимир Стојановиќ – Футро и на Милчо Серафимовски, Карло Меѓугорац, Митја Миклавчич, Рок Крегељ, Гордана Вренцовска, Јана Мишева, Неда Фирвова, Ивица Спасовски, Таби Азири и Зоран Кардула.

Дел од изложбата „Компликувај едноставно!“ во МКЦ, Скопје. Дела на Таби Азири (2012), Зоран Кардула (2019) и Јана Мишева (2020). Фото: Meta.mk.

Главната програма на Скопскиот џез фестивал ќе се одржи од 20. до 24. октомври и опфаќа концерти во Националната опера и балет и МКЦ, како и прикажување документарни филмови во киното „Фросина“.