Македонија Со 25 електрични возила нема да се реши аерозагадувањето во Скопје, велат...

Со 25 електрични возила нема да се реши аерозагадувањето во Скопје, велат советниците

Само пет советници гласаа „за“ оваа одлука, тројца советници гласаа „против“, а 1 беше воздржан, со што истата не беше усвоена од градскиот совет

Фото: (Joenomias) Menno de Jong на Pixabay

Советот на Град Скопје денеска ја отфрли предложената одлука на градоначалничката Данела Арсовска за доделување субвенции за набавка на нови еко-возила на хибриден и електричен погон од страна на граѓаните и таксистите. Само пет советници гласаа „за“ оваа одлука, тројца советници гласаа „против“, а 1 беше воздржан, со што таа не беше усвоена од градскиот совет.

Горјан Јовановски од советничката група Зелен хуман град рече дека сообраќајот придонесува минорно на аерозагадувањето во Скопје и со набавка на нови возила не се решава овој проблем. Тој смета дека ваквата точка нема смисла, бидејќи ќе има немерливо мал ефект врз аерозагадувањето, а ќе имаме повеќе возила во Скопје.

Јовановски посочи дека цената на овие возила е многу висока, со 20-25 возила нема да се реши никаков реален проблем, а ќе се постави многу лош преседан. Тој рече дека Зелен хуман град нема да ја поддржи ваквата точка.

Советникот од ВМРО-ДПМНЕ, Трајко Славески рече дека лично има дилеми околу обемот на предложените средства за субвенции. Воедно, тој рече дека нема дилеми за субвенционирањето на возилата на електричен погон, но и дека се двоуми за возилата на хибриден погон. Славески праша зошто се комбинирани возилата на хибриден и на електричен погон во предложена одлука на градоначалничката Арсовска. Тој гласаше воздржано за оваа предложена точка од скопската градоначалничка.

Претходно, Данела Арсовска на прес-конференција рече дека станува збор за пилот проект кој за прв пат се имплементира во Македонија и со кој Градот Скопје ќе субвенционира 200.000 денари по возило.

„Овој проект на градот Скопје е дел од ветувањата од програмата „За Модерно Скопје“ а во оваа фаза го лансираме како пилот проект со кој се детектираат потребите и интересот кај граѓаните. На овој начин ќе се придонесе за дополнително намалување на загадувањето особено во сегментот од испуст на издувни гасови во атмосферскиот воздух од возилата, а едновремено има компонента на поттик на модернизација на јавниот такси превоз во главниот град по примерот на Европските метрополи“, изјави градоначалничката Арсовска.