Економија Година на неизвесност и на несигурен извоз за македонските компании

Година на неизвесност и на несигурен извоз за македонските компании

Годината што почнува, за македонските компании носи неизвесност и несигурност на извозот на производите на странските пазари. За домашниот пазар, велат дека се губи куповната моќ на населението, а за странскиот големо влијание имаат глобалните случувања, како забавување на порастот на кинеската економија и европското ембарго кон Русија.

Претседателот на Здружението на металургија при Стопанска комора, Митко Кочовски, вели дека металуршките компании веќе подолго време работат на минимум и не се рентабилни. Извозот за следната година е неизвесен поради случувањата на глобалните пазари.

– Забавување на економската активноста на Кина, продолжување на ембаргото кон рускиот пазар, одобрувањето кредити се во прашање и сето ова негативно влијае врз намалување на производството. Помалото производство значи намалување на извозната и на увозната активност – вели Кочовски.

Во овој период текстилните компании работат со полна пареа, а како ќе биде за следната година, претседателката на Текстилниот кластер, Маријана Перковска, вели дека неблагодрано е да се каже. Порачките се од месец за месец, а сè зависи и од економската и од политичката состојба на државите каде што извезуваат. Перковска додава дека добро е што Европа се врти повторно кон земјите од Балканот како доставувачи.

– Можеме да се надеваме само извозните компании да работат добро, бидејќи тие што се ориентирани кон домашниот пазар, немаат добри изгледи бидејќи куповната моќ е многу слаба. Во моментот има нарачки до март, а не се знае што ќе биде по тоа кога е одлучувачки период. Текстилната е сезонска работа и периодот кога има нарачки не е доволен за да го покрие периодот кога компаниите немаат работа – вели Перковска.

Марта Наумовска Грнарова од „Завар дизајн“, компанија која 85 проценти од производството го извезува, вели дека побарувачката се намалува, а конкуренцијата се зголемува, па оттука и условите за работа нема да бидат полесни.

– Нема причини зошто да биде подобро. Околностите за работа нема да бидат полесни, но колку побргу ќе сфатиме, ќе реагираме и ќе се прилагодиме, ќе бидеме подготвени за да се носиме со конкуренцијата – вели Наумовска Грнарова.

Според неа, инвестиции во производство, нови технологии, кадар, додадена вредност на производот е она што нè прави конкурентни надвор.