Македонија Мрежа „Стела“ ќе прави стратегија за подобрување на состојбата на жените при...

Мрежа „Стела“ ќе прави стратегија за подобрување на состојбата на жените при вработување

Cамо 42,8 отсто од жените во земјата бараат вработување и 37,9 отсто се вработени, иако значителен број на жени имаат универзитетско образование. Невработеноста е раширена меѓу младите жени во руралните делови на земјата, велат во „Стела“

Фото: Мрежа „Стела“

Граѓанската организација „Стела“ работи на зајакнување на потенцијалот и поддршката на девојките и на жените, во што припаѓа и економското омоќување и финансиската сигурност. Затоа, мрежа „Стела“ започнува со проект „Застапување за економско омоќување на жените: Еднаков пристап до можностите за финансиско осамостојување“, информираат оттаму.

„Целта на проектот е да се направат долгорочни стратегии за подобрување на состојбата на жените и девојките при вработување и олеснување на предизвиците со кои се соочуваат на работните места, како и претставување на еднакви можности и насоки за искористување на постоечките политики и подобрување на сегашните. Во рамки на проектот подготвуваме и документ за политки „Премостување на јазот во економското зајакнување на жените и девојките во Северна Македонија: Достапни можности, мерки, предизвици и препораки“ што ќе се користи за застапување пред институциите со цел подобрување на мапираните достапни можности и предизвици со кои се соочуваат жените во процесот на финансиско осамостојување“, наведено е во соопштението.

Како што објаснуваат во „Стела“, во македонското општество има висока стапка на невработеност, голема економска неактивност, а жените имаат многу мало учество на пазарот на труд. Индустриите во кои доминираат жените се најчесто со ниски плати и не соодветствуваат на високото образование и вештините што жените ги стекнуваат.

„Причините за оваа ситуација се во сооднос со нестабилните економски и општествени услови во земјата, неусогласеноста со достапните и потребните профили на пазарот на трудот и постоечките традиционални норми. Според податоците на Државниот завод за статистика, само 42,8 отсто од жените во земјата бараат вработување и 37,9 отсто се вработени, иако значителен број на жени имаат универзитетско образование. Невработеноста особено е раширена меѓу младите жени во руралните делови на земјата“, велат во „Стела“.

Во рамки на кампањата која се води на социјалните медиуми #ОслободенаИНезависна, „Стела“ ја подинува свеста за тоа, колку е важно за економијата, за образованието и за развојот на општествата ако фокусот е на зајакнување на жените.

Проектот е поддржан од шведската Фондација „Kvinna till Kvinna“, имплементиран од Националната мрежа против насилство врз жени и семејно насилство.