УНИЦЕФ: Тоа што нема настава ја продлабочува образовната криза

Патриција ДиЏовани, фото: УНИЦЕФ

УНИЦЕФ го следи тековниот дијалог меѓу Владата и Синдикатот за образование, наука и култура и ги повикува сите вклучени страни брзо да најдат заедничко решение што ќе ги стави децата на прво место и што нема да доведе до дополнителен продолжен прекин на наставата во училиштата, соопштија од  од организацијата. Претставничката Патриција ДиЏовани смета дека вработените во образовниот сектор, исто како и сите други работници, имаат право да ги заштитат своите работнички права со штрајк, но во исто време, децата во Северна Македонија не можат да си дозволат дополнителен прекин на наставата и учењето.

„Мора да се изнајде брзо решение кое ќе им одговара на сите страни, а особено на децата. Северна Македонија веќе подолго време се соочува со криза во образованието, при што повеќе од половина од сите ученици на петнаесетгодишна возраст во земјата не го достигнуваат основното ниво на знаење по читање, математика и природни науки. Покрај тоа што училиштата беа затворени за настава со физичко присуство 54 недели поради пандемијата, оваа година децата пропуштија дополнителни две недели од образовниот процес поради одложениот почеток на училишната година. Овие прекини придонесоа образовната криза дополнително да се продлабочи“, стои во соопштението.

Според претставничката ДиЏовани, сега, повеќе од кога било, треба да се забрза реформата во образованието и притоа мора да се има предвид најдобриот интерес на децата, така што секое дете ќе добие поддршка за да го надомести пропуштеното знаење.

„Овие загуби не само што имаат тековно негативно влијание врз децата, туку ќе влијаат и врз нивниот живот во иднина и идниот економски развој. Дијалогот за важната улога на наставниците треба да е континуиран и да се се води во поширок контекст на реформата во образованието со цел да се обезбеди соодветно распоредување и искористување на човечките, финансиските и другите ресурси за да се обезбеди квалитетно образование за сите деца, независно од тоа каде живеат“, се додава во соопштението.

УНИЦЕФ ги повикува сите инволвирани во преговорите брзо да дојдат до неопходен консензус за да се одбегне дополнителен прекин во наставата и учењето на децата во земјата.

„Решението треба да биде во духот на тековните реформи во образованието и треба да предвиди пошироки структурни промени кои ќе овозможат остварување на правото на децата за пристап до квалитетно и инклузивно образование”, велат од УНИЦЕФ.