Катастрофалните грешки и пропусти при изградбата на автопатот Кичево – Охрид предизвикуваат дополнителен трошок од 120 милиони евра – пари на граѓаните, изјави денеска министерот за транспорт и врски, Горан Сугарески, од местото Извор, Кичевско, каде ги презентираше првичните резултати од анализата на состојбите и проблемите со изградбата на делницата.

– Заради лошото планирање и лошата изведба, еден од најголемите проблем кај земјените траси е појава на свлечишта, лизгање на земјиштето, односно поместување на страничните делови на патот и затрупување на делницата. Оваа појава е најдрастична на патот Кичево – Пресека, односно од 12. до 18. километар. Причина за ова е изборот на несоодветна траса, како и тоа што нема извршено геолошко бушење на теренот. Не се направени или се направени минимални геотехнички и геомеханички испитувања на земјиштето. Заради овие причини, работите се прекинати цели 13 месеци – рече Сугарески, потсетувајќи дека пред три дена Специјалното јавно обвинителство поднесе обвинение кои се однесува на изградбата на овој автопат.

Министерот за транспрот и врски како пример го посочи тунелот во близина на местото Извор, кој според првичниот проект чинел околу 30 милиони евра, но поради недоволни геотехнички анализи, во фазата на изведба била извршена промена на заштитната облога на тунелот со што сумата за него се зголемила на 88.930.000 евра, односно повеќе од двојно.

Поради недостатоци на проектот дополнително е проектиран уште еден тунел со должина од 350 метри, додаде Сугарески.

Тој рече дека Владата во изминатите 30 дена вршела анализи на актуелната состојба и работи на наоѓање решенија. Како што истакна Сугарески, се планира дислокација на електроенергетските и телекомуникациските линии и решавање на имотно-правните работи, како услов за изработка на реално остварлива програма за работа.

– Состојбата со овој автопат е типичен пример за начинот на кој функционирала владата на Никола Груевски. Тоа се проекти кои почнуваат со една проектирана цена, а завршуваат со низа анекси кои значително ја зголемуваат цената, а резултираат со катастрофални грешки во изведбата и со ненаменско трошење на парите на граѓаните. За овој катастрофален зафат некој треба да ја преземе одговорноста – изјави министерот за транспорт и врски.