Rritja e striming tĂ« platformave si YouTube dhe Netflix, por edhe mediave sociale – Facebook, Instagram, Snapchat, ku mund tĂ« gjenden pĂ«rmbajtje dhe informacione, nga mĂ« tĂ« ndryshmet qĂ« janĂ« nĂ« dispozicion nĂ« çdo kohĂ«, viteve tĂ« fundit pe e venĂ« nĂ« dyshim tĂ« ardhmen e televizionit dhe rĂ«ndĂ«sinĂ« e tij si medium nĂ« botĂ«n moderne. Shifrat tregojnĂ« rĂ«nie tĂ« popullaritetit tĂ« televizionit te konsumatorĂ«t.

Sipas të dhënave nga agjencia Nielsen, e cila shqyrton vlerësimet e televizioneve, në sezonin 2018-2019 në Shtetet e Bashkuara, mesatarisht 28.5 milion njerëz kanë shikuar televizion në terminin kryesor. Kjo është rënie prej 20 % nga sezoni 2014-2015, kur televizion kanë shikuar 35,8 milionë njerëz, transmeton Meta.mk.

Një rënie e lehtë e përqindjes së njerëzve që shikojnë televizion mund të shihet edhe tek ne nga raportet vjetore të botuara nga Agjencia për shërbime mediatike audio dhe audiovizuele. Nëse në vitin 2016, mesatarisht, 75,4 për qind e qytetarëve kanë shikuar televizion, të dhënat për vitin 2019 tregojnë një rënie të numrit të njerëzve para ekraneve, përkatësisht 70.5 % e të anketuarve janë përgjigjur se shikojnë televizion.

Foto: Pixabay

Këto numra disa vite linin përshtypjen se televizioni si medium po e humb ngadalë rëndësinë dhe rolin e vet në shoqëri. Por koronavirusi duket se e ka rikthyer televizionin në piedestalin e mediave me ndikim. Në kohën e pandemisë globale dhe lajmeve të rreme që po përhapen me shpejtësi në rrjetet sociale, televizioni dëshmoi se mbetet burimi më relevant i informacioneve. Dëshmi për këtë janë shifrat nga të dhënat e ASHMAV për tremujorin e parë dhe të dytë të vitit 2020, kur pas disa vitesh rënie të shikueshmërisë së televizionit, pati një rritje të numrit të njerëzve para ekraneve.

Specialisti për marrëdhëniet me publikun dhe mediat e reja, Bojan Kordallov, thotë se televizioni nuk është medium i vdekur dhe shpjegon se vetëm mënyra e funksionimit të tyre ka ndryshuar për shkak të ndryshimit të zakoneve të njerëzve. Ai shton se këto media janë një nga aktorët kryesorë në luftën kundër lajmeve të rreme, siç dëshmohet nga ngjarjet gjatë pandemisë kovid-19.

Bojan Kordallov, komunikolog / Foto: arkiv personal

“MĂ«nyra se si njerĂ«zit arrijnĂ« te informacionet Ă«shtĂ« ndryshe nga e kaluara dhe do tĂ« jetĂ« ndryshme edhe nĂ« tĂ« ardhmen. Kjo do tĂ« thotĂ« qĂ« ndryshe nga mĂ« parĂ« kur lajmi kryesor nĂ« televizion kanĂ« qenĂ« lajmet kryesore, sot mĂ«nyra e informimit ka ndryshuar, informacionet janĂ« nĂ« dispozicion posa tĂ« zgjohen njerĂ«zit, ndiqet gjatĂ« gjithĂ« ditĂ«s e deri nĂ« fund tĂ« ditĂ«s. Duhet tĂ« kuptojmĂ« se mĂ«nyra dhe shprehitĂ« e njerĂ«zve kanĂ« ndryshuar, e bashkĂ« me tĂ« edhe mĂ«nyra e funksionimit tĂ« televizioneve. NjĂ« nga rezistencat mĂ« tĂ« mĂ«dha kundĂ«r lajmeve tĂ« rreme gjatĂ« pandemisĂ« erdhi pikĂ«risht nga media tradicionale si televizioni. Mund ta shohim ndikimin e tij nga njĂ« aspekt tjetĂ«r. Reputacioni i ministrave dhe politikanĂ«ve u ndĂ«rtua pikĂ«risht pĂ«r shkak tĂ« mediave qĂ« transmetuan konferencat pĂ«r shtyp qĂ« ata i mbanin dhe e pamĂ« qĂ« pothuajse tĂ« gjitha televizionet i transmetonin drejtpĂ«rdrejtĂ« konferencat pĂ«r shtyp qĂ« pĂ«rmbanin informacione nĂ« lidhje me koronavirusin”, shpjegon Kordallov.

Redaktorët e televizioneve kombëtare në vend janë dakord se ky medium është zgjedhja kryesore për informimin e qytetarëve.

Redaktori i programit të TV Sitel Risto Samarxhiev thotë se qëndrimi i konsumatorëve dhe klientëve ndaj televizionit si medium ka ndryshuar, por kjo nuk do të thotë që ai po vdes. Sipas tij, informacioni i besueshëm e mban televizionin në krye të mediave elektronike.

Risto Samarxhiev, redaktor i programit në Sitel TV

“PĂ«r median e shkruar mund tĂ« themi se Ă«shtĂ« media e vdekur, pĂ«rkatĂ«sisht botimet e shtypura ditore ose pĂ«r pllaka e audio kasetat, por as pĂ«r sĂ« largu pĂ«r televizionin. Fakt Ă«shtĂ« qĂ« rrjetet sociale marrin njĂ« pjesĂ« tĂ« mirĂ« tĂ« shikuesve, dhe kĂ«shtu njĂ« pjesĂ« tĂ« mirĂ« tĂ« kulaçit. Televizioni Ă«shtĂ« njĂ« medium mĂ« i vĂ«shtirĂ« dhe mĂ« shumĂ« me njĂ« kah e njĂ« nga arsyet Ă«shtĂ« edhe rregullorja e pĂ«rcaktuara, kontrolli dhe sanksionet nĂ« lidhje me informacionet dhe ofertĂ«n, pĂ«r shembull pĂ«r lajmet e rreme, informacionet e rreme dhe tĂ« ngjashme. Ky lloj i ligjeve nuk i ka prekur ende rrjetet sociale dhe pĂ«r shumĂ« pĂ«rdorues ato janĂ« larmishme, mĂ« argĂ«tuese dhe tĂ«rheqĂ«se pĂ«r t’u pĂ«rdorur, por nĂ« tĂ« njĂ«jtĂ«n kohĂ« janĂ« kryesisht tĂ« pasakta ose tĂ« rreme. Ky Ă«shtĂ« njĂ« problem global. Prandaj, televizioni mbetet mediumi kryesor elektronik pikĂ«risht pĂ«r shkak tĂ« besueshmĂ«risĂ« mĂ« tĂ« madhe tĂ« informacionit tĂ« vendosur,” tha Samarxhiev.

Kryeredaktori i TV Alsat-M, Admir Qose, shton se TV është filtri më i besueshëm për qytetarin sepse ndikimi dhe fuqia e besueshmërisë që ka mbi familjen e gjerë është më e madhe se ajo që mund ta ofrojë ndonjë portal apo komentet e shumta të pakontrolluara në rrjetet sociale.

Admir Qose, kryeredaktor i Alsat-M

PĂ«rkundĂ«r faktit se pĂ«rdorimi i rrjeteve sociale Ă«shtĂ« intensifikuar vitet e fundit dhe njerĂ«zit  ndjekin tema dhe ngjarje tĂ« shpejta dhe tĂ« “nxehta” pĂ«rmes tyre, televizioni do tĂ« ruajĂ« gjithmonĂ« primatin e tij pĂ«r disa arsye: sa i pĂ«rket informacionit, do tĂ« theksoja se televizioni Ă«shtĂ« instrument qĂ« i sintetizon lajmet qĂ« janĂ« nĂ« dispozicion pĂ«r ne, duke ndĂ«rthurur burime tĂ« shumta dhe storje qĂ« jo vetĂ«m lejojnĂ« shikuesin tĂ« verifikojĂ« ndonjĂ« lajm, i cili nĂ« mediat sociale mund tĂ« jetĂ« edhe lajm i rremĂ«, por edhe e informon shikuesin pĂ«r tĂ« gjitha aspektet ose kĂ«ndet e njĂ« ngjarjeje tĂ« veçantĂ«. SidoqoftĂ«, unĂ« besoj se kjo bashkĂ«jetesĂ« e re midis televizionit tradicional dhe mediave onlajn, e cila duhet tĂ« bĂ«het pjesĂ« e Ligjit pĂ«r Media, do tĂ« vazhdojĂ« pa ndĂ«rprerje, ato nuk do tĂ« venĂ« nĂ« pikĂ«pyetje njĂ«ri-tjetrin dhe besoj qĂ« nĂ«se televizionet funksionojnĂ« paralelisht nĂ« botĂ«n onlajn, pikĂ«risht ata do tĂ« jenĂ« pala qĂ« do tĂ« pĂ«rfitonte mĂ« shumĂ« sesa vetĂ« portalet”, thotĂ« Qose.

Redaktori i Alfa TV Metodi Aleksov pajtohet që konsumatorët i besojnë më së shumti televizionit, por që është e nevojshme të monitorohen dhe të mbahen jenë në hap me ndryshimet në mënyrën e transmetimit të informacioneve.

Metodi Aleksov, redaktor në Alfa TV

“Televizioni nĂ« Maqedoni, sipas tĂ« gjitha statistikave, mbetet mediumi mĂ« me ndikim nĂ« vend. Publiku nĂ« Maqedoni ende i beson mĂ« sĂ« shumti televizionit, por kjo nuk do tĂ« thotĂ« qĂ« transmetimet moderne tĂ« lajmeve nĂ« internet nuk duhet tĂ« ndiqen. Alfa pĂ«rshtatet me tĂ« gjitha proceset moderne tĂ« zhvillimit pĂ«r sa i pĂ«rket teknologjisĂ« dhe pĂ«r kĂ«tĂ« arsye ne punojmĂ« vazhdimisht pĂ«r tĂ« pĂ«rmirĂ«suar pamjen dhe pĂ«rmbajtjen e ueb faqes sonĂ«. SidoqoftĂ«, Internet televizionet si alternativĂ« e televizionit tradicional ende nuk Ă«shtĂ« konkurrencĂ« serioze, por kjo nuk do tĂ« thotĂ« qĂ« nuk duhet tĂ« investohet edhe nĂ« atĂ« plan. Po pĂ«rpiqemi tĂ« mbajmĂ« ritmin duke qenĂ« nĂ« hap me tĂ« gjitha arritjet teknologjike,” tha Aleksov.

Lidhur me vlerësimin e televizioneve, Kordallov beson se gjatë matjes së shikueshmërisë së programeve të caktuara, është e nevojshme të merren parasysh pikëpamjet që vijnë nga video-platformat në internet.

“Sot Ă«shtĂ« mĂ« e vĂ«shtirĂ« tĂ« matet rejtingu i njĂ« emisioni tĂ« caktuar, ose informativ, debatit etj., Sepse kĂ«to programe shikohen edhe nĂ« televizion, por edhe nĂ« kompjuter. Sipas mendimit tim, numri i shikimeve tĂ« debateve tĂ« caktuara, shfaqjeve, shfaqjeve tĂ« kuzhinĂ«s, etj. nĂ« YouTube, duhet tĂ« pĂ«rfshihet nĂ« rejtingun qĂ« ai emision ose televizion e ka”, thotĂ« Kordallov.

Ai shton se me marketing strategji të mirëfilltë, televizioni mund të përdorë hapësirën e internetit në favor të tij.

“UnĂ« nga pikĂ«pamja e komunikologjisĂ« do tĂ« rekomandoja tĂ« gjenden mĂ«nyra pĂ«r tĂ« zbatuar konceptet qĂ« janĂ« tĂ« rĂ«ndĂ«sishme pĂ«r mediat sociale, tĂ« tilla si qytetar-gazetar, por edhe pĂ«rfshirje mĂ« tĂ« madhe tĂ« shikuesve nĂ« program. Mediat sociale mund tĂ« pĂ«rdorin mĂ« shpesh pĂ«r tĂ« pyetur atĂ« qĂ« qytetarĂ«t presin ta shohin nĂ« televizion. Kjo do t’iu ndihmojĂ« shumĂ«, nĂ« epokĂ«n e sotme nĂ« internet ju shumĂ« lehtĂ« mund tĂ« ndiqni se çfarĂ« Ă«shtĂ« hit, çfarĂ« e tĂ«rheq vĂ«mendjen e ngjashĂ«m, “shton Kordallov.

Pavarësisht se janë një burim i besueshëm informacioneve, televizionet e Maqedonisë nuk do të ofrojnë asgjë të re në sezonin e ri. Serialet turke dhe emisionet me debate politike mbeten të transmetohen në terminet kryesore të shumicës së stacioneve televizive kombëtare.

Ky tekst Ă«shtĂ« pĂ«rgatitur nĂ« kuadĂ«r tĂ« projektit “Оbservatori i reformave mediatike“, tĂ« cilin e realizon Fondacioni pĂ«r internet dhe shoqĂ«ri “Metamorfozis“, me mbĂ«shtetjen financiare tĂ« “Fondacionit “ShoqĂ«ri e hapur” – Maqedoni“. PĂ«rmbajtja e tekstit Ă«shtĂ« pĂ«rgjegjĂ«si vetĂ«m e autorĂ«ve dhe nĂ« asnjĂ« mĂ«nyrĂ« nuk i pasqyron pikĂ«pamjet e Fondacionit “ShoqĂ«ri e hapur” – Maqedoni.

Teksti Ă«shtĂ« prodhuar nĂ« kuadĂ«r tĂ« projektit “Opservatori i reformave nĂ« media” tĂ« cilin e zbaton Fondacioni pĂ«r internet dhe shoqĂ«ri “Metamorfozis”, me mbĂ«shtetje financiare nga “Fondacioni ShoqĂ«ri e Hapur – Maqedoni”.

PĂ«rmbajtja e tekstit Ă«shtĂ« pĂ«rgjegjĂ«si e vetme e autorĂ«ve dhe nĂ« asnjĂ« mĂ«nyrĂ« nuk mund tĂ« merret se i pasqyron pikĂ«pamjet e “Fondacioni ShoqĂ«ri e Hapur – Maqedoni”.