Mbyllja e dyerve të fakulteteve në të gjithë vendin për shkak të situatës së koronavirusit, e ka vënë sistemin arsimor të Maqedonisë përpara një sfide të re: si të veprohet në situatë të paparashikueshme, ndërsa studentët dhe arsimi të mos dëmtohen? Kërkimi i zgjidhjeve filloi menjëherë dhe një muaj pas mbylljes së amfiteatrove dhe sallave të ligjëratave, shumica e studentëve i vijojnë mësimet nga shtëpitë e tyre me ndihmë të mjeteve për komunikim elektronik, njofton Meta.mk.

Sondazhi u realizua onlajn në bashkëpunim midis Agjencisë së Lajmeve Meta dhe administratorëve të Instagram profilit @studentarijamamk. Është një profil i mbyllur në Instagram që ka më shumë se 14,000 ndjekës, kryesisht studentë. Pyetjet u shtruan në internet në 8 dhe 9 Prill dhe janë përgjigjën 2.537 të anketuar. Megjithëse ky nuk është sondazh i kryer profesionalisht me mostër përfaqësuese, besojmë se rezultatet japin një pasqyrë përkatëse të mendimit të studentëve për ndryshimet në mënyrën e arsimit gjatë krizës së koronës.

Rezultatet tregojnë se përgjigjet e studentëve janë të qarta se dituria nuk duhet pësojë, ndërsa përdorimi i teknologjisë në procesin arsimor është zgjidhja më e mirë në situatën aktuale të shoqërisë.

Sipas anketës, 92% e studentëve konfirmojnë se në fakultetin e tyre praktikohet mësimi në distancë, i njohur gjerësisht si “onlajn mësimdhënie”. Qasja dhe mënyra në të cilën zhvillohen ligjëratat i nënshtrohen vendimit të vetë fakulteteve, kështu që platforma, softuerë dhe mjete të ndryshme digjitale e kanë gjetur vendin e tyre si mjetet ndërmjetësimi midis profesorëve dhe studentëve. Në shumicën e rasteve (më shumë se 90%) onlajn mësimi zhvillohet përmes video ligjëratave, me anë të të cilave studentët shikojnë dhe dëgjojnë profesorin, duke ndjekur njëkohësisht materialet mësimore në ekran. Platformat dhe mjetet më të zakonshme që po përdoren në këto raste janë Zoom, Microsoft Teams dhe Eyeson. Pothuaj 9% thanë se nuk kishin mësime video, megjithatë pranojnë materiale dhe ushtrime prej të cilave ata mund të mësojnë. Disa fakultete, siç është Fakulteti i Shkencave të Informacionit dhe Inxhinieri kompjuterike, e përdorin platformën e tyre për video konferenca.

Në këtë fakultet, siç shpjegojnë vetë studentët në përgjigjet e tyre, është aktivizuar sistemi Big Button Big Blue (Susta e madhe e kaltër), kështu që sipas orarit të leksioneve që i kanë, studentët përfshihen live, ku profesorët e ligjërojnë materialin përmes audio dhe screen share prezantimeve.

“Ndërveprimi është zakonisht përmes bisedës (chat) me opsionin për të bërë pyetje audio. Profesorët mund të regjistrojnë ligjëratat e pastaj t’i lënë në dispozicion që secili t’i dëgjojë në çdo kohë. Kemi edhe orar të rregullt për konsultime me profesorët”, ka thënë një student i FINKI në Universitetin “Sh. Qirili dhe Metodi”.

Një student i Fakultetit të sigurisë në Universitetin “Shën Klimenti i Ohrit” – Manastir thotë se ligjëratat zhvillohen përmes video thirrjeve grupore në mjetet Eyeson ose Google Hangouts Meet.

“Ne e shikojmë prezantimin, ndërsa profesori e ligjëron materialin. Kamerat dhe mikrofonat tanë janë fikur. Nëse është e nevojshme, i aktivizojmë nëse duam të diskutojmë ose të pyesim diçka”, ka thënë një studente e Fakultetit të Sigurisë.

Megjithëse mësimi i tillë është më i përshtatshmi për momentin, suksesi i funksionimit të tij është i diskutueshëm. Organizimi dhe zbatimi i mësimit në distancë u vlerësua nga studentë që iu përgjigjën sondazhit me notë mesatare, me notë 3.5 në një shkallën prej 1 deri në 5.

Në pyetjen për të vlerësuar efektivitetin e mësimdhënies në internet në krahasim me atë klasik në amfiteatër, sërish në shkallën prej 1 deri në 5, nota mesatare është edhe më e ulët: 2.9.

Dhe ndërsa disa profesorë janë duke luftuar për të përmbushur nevojat e studentëve dhe të mos mbeten pas programit, megjithatë shumica e fakulteteve ofrojnë mësim onlajn vetëm për disa lëndë.

Një prej studentëve në Fakultetin e Inxhinierisë Mekanike u përgjigj se disa nga profesorët nuk zhvillojnë fare orë onlajn mësim dhe se kjo është një nga problemet kryesore. “Mësimi i lëndëve që i dëgjojmë është në rregull, duke pasur parasysh mundësitë. Më duhet të them që ka profesorë dhe asistentë të vilëzme të vërtetë përpiqen të bëjnë gjithçka ashtu si duhet, por sigurisht që ka nga ata që na kanë thënë që materialin ta mësojmë vetë”, ka thënë një student në Fakultetin e makinerisë në UKIM.

Një tjetër studente e Fakultetit filozofik në UKIM thekson se ka onlajn ligjërata kanë vetëm për një lëndë, ndërsa në semestrin aktual ata kanë 5 lëndë, e studentë i kanë edhe 6 lëndë.

Sidoqoftë, studentët pajtohen që është shumë më mirë të kenë ndonjë lloj mësimdhënie sesa të mos kenë fare dhe të lihen vetëm ose ta përsërisin semestrin.

“Askush nuk e dëshiron këtë. Personalisht mendoj se është më mirë diçka, se sa mos të kemi gjë dhe ta humbim një semestër. Gjithashtu është një stimul mendor që na largon nga lajmet depresive që i dëgjojmë çdo ditë. Shpresoj që kjo të kalojë sa më shpejt që mundet e ne t’i kthehemi jetës dhe përditshmërisë sonë normale”, thotë një student i Fakultetit të mjekësisë veterinare në UKIM.

Disa nga studentët e anketuar për mangësitë e caktuara në onlajn mësimin e fajësojnë sistemin arsimor, në të cilin, thonë ata, shteti nuk ka investuar sa duhet.

“Efektiviteti i onlajn mësimdhënies në internet është i diskutueshëm. Si mësimdhënie që aktualisht është e vetmja mundësi është e shkëlqyeshme. Sidoqoftë, vetë shteti nuk ka investuar sa duhet në onlajn mësimdhënien, kështu që efikasiteti varet nga vetë profesori dhe trajtimi i tij i situatës”, ka thënë një student i Fakultetit të shkencave dhe teknologjive të Informacionit në Universitetin “Shën Klimenti i Ohrit”- Manastir.

Në shumicën e fakulteteve është propozuar, e në disa edhe është realizuar onlajn testimi i njohurive. Sondazhi ka treguar se dy të tretat (67.37%) e studentëve e kundërshtojnë këtë mënyrë realizimit të marrjes së kolokuiumeve.

Rezultatet dhe vlerësimi, thonë ata, do të ishin të parëndësishme dhe të paqëndrueshme sepse ka më shumë hapësirë ​​për abuzime dhe mashtrime gjatë provimit. Ekziston edhe mundësia e pengesave teknike dhe problemeve.

“Megjithëse është shumë më e lehtë për studentët, kjo mënyrë e marrjes së provimeve do të ishte jopraktike, dhe rezultatet e marra nuk do të jenë reale. Si dhe askush nuk garanton që sistemi nuk do të rrëzohet ose se do të ketë një lidhje të qëndrueshme në internet gjatë gjithë kohës, që është stres shtesë në një situatën aktuale edhe ashtu stresuese”, thotë një student që dëshiroi të mbetet anonim.

Një student tjetër kujton se qëllimi i testeve është të testojnë njohuritë e tyre, jo kush do të gjendet më mirë për të marrë notën dhjetë.

“Nuk ka fare kuptim të bëhet kontroll i njohurive kur i kemi para nesh dhe mund t’i përshkruajmë ato. Do të ishte e padrejtë për ata të cilët punojnë dhe studiojnë, ata do të ishin të dëmtuar. Plus, jo të gjithë kanë kushte të studiojnë dhe të japin provime prej në shtëpi.”

Rreth një e treta e atyre që u përgjigjën pyetjeve, kanë thënë se onlajn provimi është në rregull dhe mendojnë se nuk ka nevojë të pritet që të përfundojë gjendja e izolimit.

Ekziston një dallim i madh midis studentëve në lidhje me kohën që ata kalojnë duke mësuar derisa janë në shtëpi. Në pyetjen “Sa kohë në ditë kaloni duke studiuar ndërsa je në izolim (pa llogaritur kohën e kaluar në onlajn ligjërata” saktë një e treta (30%) kanë thënë që nuk mësojnë fare. Pak më shumë se një e treta (35%) u përgjigjën se mesatarisht ata kalojnë 1 deri në 3 orë në ditë duke mësuar. Në të njëjtën kohë, 19% kanë thënë se studiojnë më pak se një orë në ditë dhe 16% më shumë se 3 orë në ditë.