fbpx

Само 49 лица со хендикеп завршиле високо образование во 2015 година

-

Во 2015 година, само 49 лица со хендикеп завршиле високо образование, петмина станале магистри, а не е забележан ниту еден случај на успешно завршени докторски студии. И покрај фактот дека школувањето во Македонија за лицата со прв и со втор степен на инвалидност е бесплатно и истото е покриено од буџетот, бројот на лица кои завршуваат соодветно образование е исклучително низок.

Ова истражување го спровело Фондацијата за одржлив економски развој „Преда плус“, во соработка со Здружението на студенти и младинци со хендикеп, во рамките на проектот „Градење капацитети на организации за помош на лица со посебни потреби во Македонија“, кој е поддржан од ЕУ.

„Законот за високо-образовниот процес на студентите со посебни потреби им овозможува низа поволности и олеснувања за студирање, како што се бесплатна партиципација, право на редовно студирање, користење на сите услуги утврдени според студентскиот стандард и многу други, но и покрај овие позитивни страни, сепак бројот на лица кои се образуваат е доста низок. Доказ дека можеме подобро се и позитивните практики што ги следат земјите членки на ЕУ кои подразбираат 100 отсто генерална обврска од земјите членки на ЕУ за прилагодување на училиштата и на образовните установи според потребите на лицата со посебни потреби. 94,7 отсто од земјите членки на Европска Унија имаат прилагодувања во согласност со специфичните барања на лицата со посебни потреби“, велат од „Преда плус“.

Нашите вести во вашето сандаче

Секој ден во 17 ч. добивајте ги вестите од Новинската агенција Мета директно на вашата електронска адреса.

Ве молиме одберете на кој начин сакате да добивате информации од нас:
Можете да се отпишете од оваа листа преку линкот на крајот од нашите пораки.

„Шорткат“: Апликацијата ДИА како асистент на лицата со дијабетес

Во вечерашното издание на емисијата „Шорткат“ ги имаме Ѓорѓина Ристовска и Марио Мијатовиќ - млади иноватори кои ја креираа апликацијата ДИА, како асистент на лицата со дијабетес. Инспирирани од...