fbpx

Промената на локомотиви на граница го успорува превозот на патници и стоки

Особено кај патничките возови, менувањето на локомотивата изискува ангажирање на влечен парк од две железнички претпријатија, додека патниците чекаат дополнителни десетици минути и пристигнуваат подоцна до посакуваната дестинација

-

За разлика од земјите – членки на ЕУ, на граничните премини во земјава и денес се врши промена на локомотива при превозот на патници и стоки во железничкиот сообраќај. Особено кај патничките возови, менувањето на локомотивата изискува ангажирање на влечен парк од две железнички претпријатија, додека патниците чекаат дополнителни десетици минути и пристигнуваат подоцна до посакуваната дестинација.

Во случајот на дестинацијата меѓу Скопје и Белград, на меѓународните возови кои поаѓаат од македонскиот главен град им се врши промена на локомотива на железничката станица Табановце или Прешево, и тоа во периодот кога се врши гранична контрола. Но, откога ќе се изгради идниот заеднички граничен премин меѓу Македонија и Србија кај Табановце, промената на локомотиви ќе постане проблем за намалување на времето на патување со воз меѓу двете земји.

Од Железници на РСМ – Транспорт за Мета.мк велат дека надминувањето на оваа состојба е невозможно во моментов поради законски прописи и регулативи во железничкиот сообраќај. Главната причина за ова е регистрацијата и обезбедувањето дозволи на локомотивите. Промената на законската регулатива во Македонија и Србија е клучна за да се овозможи надминување на сегашната состојба со промена на локомотивите и олеснување на меѓународниот железнички сообраќај.

За да го забрзаат патувањето со воз, Македонија и Србија во моментов работат на изградба на заеднички граничен железнички премин кај Табановце. Како што информираат од Министерството за транспорт и врски, заедничката гранична контрола би можела да почне дури во 2023 година откога ќе се изгради новиот објект во Табановце за сместување на полицијата, царината и другите служби. Времето на патување со воз во ваков случај би се намалило за минимум 30 минути, а би се зголемил и протокот на возови меѓу двете земји.

Во рамките на земјите – членки на ЕУ, железничкиот сообраќај најчесто се врши без промена на локомотиви на граничните премини. И во поранешна Југославија, возовите при преминот на границите на некогашните републики не ја менуваа локомотивата. Па така, најбрзиот воз пред три децении ја минуваше релацијата меѓу Скопје и Белград за 6 часа и 48 минути, додека на денешниот воз му се потребни 9 часа и 55 минути за да го мине растојанието меѓу овие два града.

Нашите вести во вашето сандаче

Секој ден во 17 ч. добивајте ги вестите од Новинската агенција Мета директно на вашата електронска адреса.

Ве молиме одберете на кој начин сакате да добивате информации од нас:
Можете да се отпишете од оваа листа преку линкот на крајот од нашите пораки.

Нови 46 нови случаи на пертусис, од нив 9 се хоспитализирани

Во периодот од 12 до 18 април, пријавени се 46 нови случаи на голема кашлица, со зголемување од 4,5 отсто споредено со претходниот седмодневен период, информира одделот за епидемиологија...