Сопствениците на социјалните медиуми, политичарите и владите се најголемата закана за доверливи онлајн вести, укажува истражување на експертска група која проучува дезинформации, пренесува Гардијан.
Меѓународниот панел за информациско опкружување (IPIE) вели дека сопствениците на платформите за социјални медиуми се на врвот на анкетата за загриженост, а потоа следуваат и домашни и странски влади и политичари.
Еден од основачите на „IPIE“, Филип Хауард, професор по интернет студии на Универзитетот во Оксфорд, рече дека извештајот покажува дека глобалното информациско опкружување е во „критичен период“.
„Една од најитните грижи што ја истакна нашата анкета е влијанието на сопствениците на платформите врз социјалните медиуми. Нивната контрола врз политиките за дистрибуција на содржини и умереност значително влијае на квалитетот и интегритетот на информациите. Неконтролираната моќ на овие ентитети претставува сериозен ризик за квалитетот на нашата глобална информациска околина“, кажува Хауард, кој го дефинира терминот „информациска околина“ како организациите, содржината и луѓето што ја составуват „дневната исхрана на вести“ на милиони луѓе.
Наодите на панелот беа засновани врз одговорите на 412 академски истражувачи.
Според извештајот, околу две третини од испитаниците во истражувањето очекуваат дека „информациската околина“ ќе се влоши во иднина.
„IPIE“ минатата година предупреди дека пристрасните алгоритми, манипулациите и дезинформациите се „глобална и егзистенцијална закана“.
Извештајот предупредува дека многу политичари ги „инструментализирале“ теориите на заговор и дезинформациите за политичка корист.
Скоро две третини од анкетираните експерти сметаат дека видеата, гласот, сликите и текстот генерирани од вештачката интелигенција имале негативен ефект врз информациската околина, а исто толку веруваат дека тие го зголемуваат проблемот со дезинформациите.
„Генеративните алатки за вештачка интелигенција понудија нови можности за производство на пропаганда во обем“, се вели во извештајот.
На прашањето како да се спротивстават на проблемите нагласени во извештајот, испитаниците препорачаа промовирање на слободни и независни медиуми; спроведување кампањи за дигитална писменост; поттикнување на проверка на факти и етикетирање на неточна содржина.