Претпријатијата за меѓуградски превоз ги кријат податоците за автобусите и патниците

-

Приватните претпријатија за превоз не се транспарентни кон јавноста. Тие ги кријат податоците за бројот на патници, на автобуси и годината на нивното производство за секоја линија посебно на која сообраќаат.

Како резултат на тоа, не може да се дознае ниту нивото на застареност на автобусите во кои се возат граѓаните, на нивната преоптовареност и инвестициите во овој вид на превоз, пишува „Порталб.мк“. Овие податоци се важни и треба да бидат јавни, посебно поради фактот што во земјава често се случувале сообраќајни несреќи во кои се опфатени автобусите.

Од 37 претпријатија колку што вршат превоз во линии на меѓуградски превоз, само 14 од нив имаат е-мајл адреси објавени и достапни за јавноста. Само две од нив одговорија на прашањето за пристап до информациите од јавен карактер кои „Порталб.мк“ ги испрати на 23 септември оваа година. Тоа се претпријатијата „Балкан Турс” и “Андон Пехчево”.

Во одговорот на нашето барање, две компании го потврдуваат негативниот тренд, бројот на патници од 2016 до 2018 година е преполовен.

Линијата на „Балкан Турс“ од Скопје за Куманово која што во 2016 имаше 500 патници, во 2018 има транспортирано 250 патници. Тренд на опаѓање на патниците е регистриран и на линијата Пехчево – Виница – Скопје која ја одржува „Андон Пехчево“, која во 2016 има транспортирано 7.200 патници, а во 2018 само 5.760 патници. Заедно, овие претпријатија имаат девет автобуси, кои се постари од една декада.

Случајот со несреќата кај Ласкарци и преоптовареноста на автобусите и запалените автобуси, го вклучи алармот дека безбедноста на патниците во меѓуградскиот превоз е кревка.

Иако, во текот на десет години, бројот на патници бележи паѓање, бројот на автобуси во меѓуградскиот и меѓународниот превоз е зголемен. Од другата страна, таму доминираат старите возила, бидејќи на секој нов увезен автобус се увезуваат девет стари автобуси.

За евидентирање на неправилностите, одговорен е Државниот инспекторат за транспорт, кој функционира со околу 15 инспектори за околу илјада автобуси кои вршат меѓуградски и меѓународен превоз на патници.

Владата ја донесе Националната стратегија за сајбер безбедност 2025–2028 година

Денеска, на прес-конференција во Владата, министерот за дигитална трансформација Стефан Андоновски, официјално ја претстави Националната стратегија за сајбер безбедност 2025–2028 година, стратешки патоказ за зајакнување на отпорноста и безбедноста на државата...

170 жени годишно заболуваат од рак на грло на матка, болеста може да се спречи со вакцинација

Според податоците на Институтот за јавно здравје (ИЈЗ), во Македонија се забележува дека бројот на нови случаи за 2022 година со рак на грлото на матка изнесува 173, а бројот на...

СЕММ: Најмногу жалби за онлајн медиумите, најчесто се прекршува првиот член од Кодексот на новинари

Најголем дел од жалбите кои лани стигнале до Комисијата за жалби при Советот за етика во медиумите на Македонија (СЕММ), се однесуваат на интернет порталите - за онлајн медиумите минатата година...

Директорот на „Блекрок“ не рекол дека „целта на депопулацијата е да се замени човечкиот труд со ВИ“

Вистиномер рецензираше објава на социјалната мрежа Фејсбук во која се споделува видеоматеријал и во описот пишува: 15.01.2025 Извршниот директор на BlackRock објаснува како вистинската цел на депопулацијата е полесно да се замени човечкиот труд со вештачка...

Владата ја донесе Националната стратегија за сајбер безбедност 2025–2028 година

Денеска, на прес-конференција во Владата, министерот за дигитална трансформација Стефан Андоновски, официјално ја претстави Националната стратегија за сајбер безбедност 2025–2028 година, стратешки патоказ за зајакнување на отпорноста и безбедноста...