fbpx

Партиите имале 1,4 милиони евра, а потрошиле 3,1 милиони евра за кампањата

-

За време на изборната кампања, политичките партии потрошиле двапати повеќе пари од што имале приходи. Вкупните приходи на сите политички партии изнесувале 88.314.902 денари (1.436.015 евра), а расходите биле 195.501.767 денари (3.178.890 евра).

Ова денеска го соопшти „Транспарентност Македонија“ при презентирање на резултатите добиени од надзорот на трошењата на политичките партии во периодот од 1 до 9 декември и од анализата на вторите финансиски извештаи што политичките партии ги доставија до надлежните институции.

Најголем дел од трошоците политичките партии ги имале за телевизиски рекламни кампањи, митинзи, средби со граѓани и за печатење пропаганден материјал.

Она што останува непознато е сумата потрошена за рекламирање на интернет, кое политичарите го плаќале лично наместо од изборната сметка.

– Голема сума пари останува во сивата зона на рекламирањето на интернет. Не знаеме колку пари се потрошени за кампањи на интернет. Политичарите овие трошоци ги покриваат од лични сметки, а не од изборната сметка. Интересно е што во албанските печатени медиуми, рекламирањето е платено од поединци, односно од министри, а не од партија. ДУИ, а и други албански политички партии, имаат прикажано нула трошоци за реклами во печатени медиуми – изјави првиот човек на „Транспарентност Македонија“, Слаѓана Тасева.

Според неа,  личното спонзорство од страна на политичар кој не настапува како самостоен кандидат, туку е дел од политичка партија и коалиција, е прекршок.

Според финансиските извештаи за периодот од 1 до 9 декември, кои партиите ги доставиле до надлежните институции, а во поглед на бројот на објави на националните телевизии, ВМРО-ДПМНЕ се огласувала најмногу, а СДСМ иако помалку се рекламирал, тоа повеќе го чинело. Тасева вели дека овој феномен треба посебно да се истражува.

Голема е разликата помеѓу вкупните приходи (294.825 евра) и расходи (1.905.898 евра) на ВМРО-ДПМНЕ и на Коалицијата за живот во Македонија и според претседателката на „Транспарентност Македонија“, треба да се види како таа дупка ќе се пополни.

Финансиски извештај до надлежните институции не доставила ПДП.

Проекцијата на „Транспарентност Македонија“ е дека политичките партии повеќе потрошиле од што прикажале, а тоа ќе се утврди по затворањето на изборната сметка, 30 дена по изборите, и по доставувањетo на финалните финансиски извештаи.

Нашите вести во вашето сандаче

Секој ден во 17 ч. добивајте ги вестите од Новинската агенција Мета директно на вашата електронска адреса.

Ве молиме одберете на кој начин сакате да добивате информации од нас:
Можете да се отпишете од оваа листа преку линкот на крајот од нашите пораки.

„Шорткат“: Апликацијата ДИА како асистент на лицата со дијабетес

Во вечерашното издание на емисијата „Шорткат“ ги имаме Ѓорѓина Ристовска и Марио Мијатовиќ - млади иноватори кои ја креираа апликацијата ДИА, како асистент на лицата со дијабетес. Инспирирани од...