fbpx

„Јутјуб“ оневозможува „анти-ваксер“ содржините да заработуваат од реклами

-

По написите на информативниот портал „Базфид“, „Јутјуб“ за првпат и официјално објави дека ќе спречи пуштање реклами покрај содржини против имунизацијата, експлицитно истакнувајќи дека таквите содржини отсега ќе потпаѓаат под нивната политика која забранува монетизација на видео клипови со „опасна и штетна“ содржина, се вели во текстот на „Критинк“.

Најпознатата онлајн платформа за објавување видеа – „Јутјуб“, која е во сопственост на гигантот „Гугл“ најави дека наскоро ќе забрани објавување реклами на каналите кои споделуваат видео клипови против вакцинирањето, односно така наречени „анти-ваксер“ содржини. Ваквите содржини неретко се објавуваат и на специјализирани страници на „Фејсбук“, како и на тематски видео канали на „ЈуТјуб“ преку кои систематски се шират дезинформации за наводната опасност од употребата на вакцините.

Додека „Фејсбук“, на пример, под притисок на конгресмени и сенатори во САД, во период кога во оваа земја има зголемени број на случаи на сипаници, објави дека работи на тоа „анти-ваксер“ содржините да не бидат промовирани и препорачувани на корисниците преку соодветните алгоритмички алатки на компанијата за таа намена, „Јутјуб“ досега не преземаше чекори во оваа насока.

ПРЕПОРАКИ СО АНТИ-ВАКСЕР СОДРЖИНИ НА КОРИСНИЦИТЕ

– Овој потег на „Јутјуб“, кој е во сопственост на „Гугл“, покажува колку приватните компании имаат важна улога во решавање на проблемите со дезинформирањето, особено оние чиј бизнис-модел е базиран на привлекување кликови. Со оваа одлука „Јутјуб“ не врши цензура на контроверзните антивасерски содржини, туку ги дестимулира издавачите кои копираат или креираат такви небулози за финансиска полза. Со тоа може сериозно да се намали количеството дезинформации кои се докажано штетни за здравјето. Постапката е слична на онаа која беше преземена кон сајтови со лажни политички вести од кои некои потекнуваа од Велес, за кои, исто така, е укината можноста да заработуваат од реклами – вели Филип Стојановски, раководител на проектот на „Со критичко мислење кон граѓани со медиумска умешност – Критинк“ спроведуван од Фондацијата за интернет и општество „Метаморфозис„ и „Евротинк“ со поддршка од Европската Унија.

Порталот „Базфид њуз“ деновиве објавува написи токму на оваа тема, покажувајќи дека при пребарување на термини како „имунизација“ (immunization), на пример, на корисниците на „Јутјуб“ редовно им се нудат препораки да отворат видео клипови со содржини кои се спротивставуваат на вакцинирањето. Се разбира, „Јутјуб“ не дава препораки да се посетуваат само канали кои се исклучиво против вакцинирањето, ниту, пак, таквите препораки се мнозински. Најголем дел од препорачаните видео клипови и канали по овие прашања се оние на реномирани медицински установи во САД како што се Универзитетот Џонс Хопкинс или Клиниката Мејо, но неретко како препорака се јавува, на пример, и каналот VAXXED TV. Тој има 54 илјади претплатници и се претставува како промотивен канал за широко дискредитиран документарен филм против вакцинирањето од 2016 година. Филмот беше тргнат од програмата на познатиот Филмски фестивал Трајбека  во САД, а еден од продуцентите ја изгуби својата виза за престој во Австралија, откако таму одржа промотивна тура за овој документарец. Но, и покрај ова, документарецот има публика и веќе се собрани 86 илјади долари за негово продолжение.

ПРИТИСОК НА ОГЛАСУВАЧИТЕ

Сепак, по написите на „Базфид“, „Јутјуб“ за првпат и официјално објави дека ќе спречи пуштање реклами покрај содржини против имунизацијата, експлицитно истакнувајќи дека таквите содржини отсега ќе потпаѓаат под нивната политика која забранува монетизација на видео клипови со „опасна и штетна“ содржина. Она што ја прели чашата е постапката на огласувачите, кои ги повлекоа своите реклами од ваквите видео клипови по истражувањата на „Базфид“. Исто така, голем дел од нив не ни беа запознати со фактот дека нивните реклами се појавуваат во видео клипови со „анти-ваксер“ содржини.

„Јутјуб“ е особено важен зашто сè поголем број од корисниците сервисот го смедаат не само како место за забава, туку и за вести и информации, меѓу кои и оние од областа на здравјето.

„Базфид“ го цитира извршниот директор на „Јутјуб“, Сундар Пичаи, кој вели дека „корисниците не доаѓаат само за забава. Тие доаѓаат да најдат информации. Да научат нешто. Да откријат и да истражат.“ Порталот цитира и неодамнешно истражување на јавното мислење на познатата агенција „Пју рисрч“, според кое повеќе од половината од корисниците на „Јутјуб“ го посетуваат сајтот заради вести и информации со што се потврдува изјавата на Пичаи.

Уште пред овие настани „Јутјуб“ изјави дека работи на алгоритмички измени за да се намали бројот на теории на заговор на оваа онлајн видео платформа преку препораките до посетителите, каде што има и „анти-ваксер“ видео клипови. Компанијата најави дека измените во алгоритмите кои им препорачуваат содржини на корисниците, ќе бидат воведени постепено и системот ќе станува сè поточен и подобар во нивното откривање како што ќе изминува времето.

Нашите вести во вашето сандаче

Секој ден во 17 ч. добивајте ги вестите од Новинската агенција Мета директно на вашата електронска адреса.

Ве молиме одберете на кој начин сакате да добивате информации од нас:
Можете да се отпишете од оваа листа преку линкот на крајот од нашите пораки.

Македонија гласа: Седми претседателски избори со седуммина кандидати

Денеска се одржуваат седмите претседателски избори во Република Северна Македонија, а за функцијата Претседател на РСМ се натпреваруваат седум кандидати. Со право на глас на Претседателските избори 2024 во Избирачкиот...