Faktograf, hrvatski medij specijaliziran za fact checking i suzbijanje dezinformacija u javnom prostoru, se nedavno ostro usprotivio odluci hrvatske vlade da dodjeli čak 98.000 kuna bespovratnih europskih sredstava portalu dnevno.hr.

“Dnevno.hr je jedan od vodećih proizvođača dezinformacija u hrvatskom medijskom prostoru, a ipak im je dodijeljen novac iz Europskog fonda za regionalni razvoj, piše servis za provjeru činjenica.

“Drugim riječima, hrvatska je Vlada odlučila europskim novcem pomoći portalu specijaliziranom za objavljivanje dezinformacija, koje usto redovito obiluju i govorom mržnje”, piše Faktograf.

“Novac je portalu Dnevno.hr dodijeljen na natječaju “WWW vaučeri za MSP-ove”, otvorenom u kolovozu 2018. godine. Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstva s tvrtkom Motus d.o.o., izdavačem portala Dnevno.hr i još nekolicine digitalnih medija, potpisan je u listopadu 2018. godine”, stoji u statiji.
“Ovo su samo neke od dezinformacija koje su zahvaljujući portalu Dnevno.hr cirkulirale društvenim mrežama uoči ovogodišnjih izbora za Europski parlament: spitzenkandidatu socijalista za predsjednika Europske komisije Fransu Timmermansu imputirali su da zaziva “masovno useljavanje muslimanskih muškaraca” kao sredstvo za “postizanje cilja nestanka jednonacionalnih država”, njemačku kancelarku Angelu Merkel optuživali su da Hrvatskoj pokušava oduzeti suverenost, milijardera Georgea Sorosa identificirali su kao krivca za migracije iz muslimanskih zemalja prema europskom kontinentu.. Ne treba posebno napominjati da nijedna od ovih tvrdnji nije točna, što važi za još brojne dezinformacije koje je Dnevno.hr kroz godine širio, a koje je Faktograf u više navrata raskrinkavao kao netočne” piše Faktograf.

Tekst možete pročitati ovdje.