Утре (10 јуни) завршува екстерното тестирање за учебната 2015-2016 година, кое почна на 7 јуни.

Државниот испитен центар соопшти дека во оваа сесија ќе бидат опфатени 178.648 ученици од основните и од средните училишта, кои ќе бидат тестирани по 1.972 предмети.

Учениците се тестираат по два предмета, а за кои предмети ќе бидат тестирани дознаваат три дена пред полагањето.

Поради уписите во средните училишта (28 и 29 јуни), резултатите од екстерното тестирање најпрво ќе бидат објавени за деветтоодделенците (на 13 јуни), а за сите други ученици резултатите ќе бидат познати на 17 јуни.

Од Министерството за образование и наука тврдат дека екстерното тестирање во сите училишта се одвива во најдобар ред.

Овој проект веќе петта година предизвикува контроверзии во јавноста. Наместо алатка за проверка на објективноста на оценувањето на наставниците, екстерното тестирање за само пет години прерасна во стрес за учениците и за родителите. Ова не би била Македонија, ако во целава игра не се најдат решенија да се изигра понудената реформа. Така, училишните совети на наставниците се закажуваат по 17 јуни, датум кога треба да бидат познати и резултатите и оценките од екстерното тестирање. Потоа многу лесно крајните оценки се заведуваат во дневник, со што и наставниците ја избегнуваат казната. На крајот, оштетени можат да останат само учениците.

Родителите се вознемирени и речиси никој не го поддржува тестирањето.

– Целосно непотребна работа. Учениците низ цела година имаат по десетици тестови за проверка на знаењето. Ова само дополнителни ги растревожува. Порано насмеани ја завршувавме учебната година, а сега со плачење и со нервози – вели родител на ученик во училиштето „11 Октомври“ од Скопје.

Несогласување има и од наставниците, иако тоа го искажуваат полутајно и без поголема помпа, поради страв од реперкусии.

– Ќе објаснам просто: некој ученик цела година не знае ништо, не се потрудил да учи и добива слаби оценки. За екстерно тестирање ќе ги научи напамет дадените прашања, ќе добие петка и нас ќе нè казнат. Каде е овде објективноста? – вели наставник од скопското основно училиште „Блаже Конески“.

Екстерното тестирање беше воведено во учебната 2012-2013 година за да се провери објективноста на наставниците при вреднувањето на успехот на учениците.