ЕК: Северна Македонија подготвена за изградба на Коридорите 8 и 10д, но не е забележен прогрес

Во извештајот на Европската комисија, се напомнува дека процесот за доделување на тендери за јавни набавки за изградбата на Коридорите 8 и 10д не биле доволно транспарентни

-

Северна Македонија има добро ниво на подготвеност во полето на Трансевропските транспортни мрежи (ТЕН-Т), но не е забележан значителен прогрес во изминатиот период.

На кратко, ова е заклучокот на извештајот на Европската комисија (ЕК) за напредокот на Северна Македонија кон ЕУ, во однос на состојбата на меѓународната транспортна инфраструктура.

Во извештајот стои дека постои загриженост околу нетранспарентноста во процесот на доделување на тендери за јавните набавки за Коридор 8 и Коридор 10д.

„Проектот Коридор 8 и 10д продолжува да предизвикува загриженост, особено во тоа како е искористен Законот за стратешки инвестиции за да се заобиколат регулативите за јавни набавки. Договорот за изградба на најголемиот инфраструктурен проект во историјата на земјата беше директно доделен на меѓународен конзорциум без процес на конкурентно наддавање. Дополнително, договорот е означен како доверлив и не е објавен во јавноста“, стои во извештајот на ЕК.

Пошироко, од ЕК велат дека реформите за модернизација на правната рамка за јавно-приватни партнерствата стагнираат.

„Правната рамка за јавните набавки во голема мера е усогласена со правото на ЕУ. Но, сè уште е присутна практиката одредени компании да се ставаат на „црна листа“, што не е во согласност со правилата на ЕУ“, пишува во извештајот на ЕК.

Во извештајот се изразува загриженост за пречекорување на предвидениот буџет за изградбата на Коридор 8 и 10д. Предвидени се 1,3 милијарди евра, односно 11,5 отсто од БДП на Северна Македонија во 2023 година.

Според извештајот, предвидениот буџет за изработка на повеќе од десетте проекти кој се дел од ТЕН-Т не е доволно висок за да се покријат сите трошоци.

„Повеќе од половина од патната мрежа во државата не е во согласност со регулативата за ТЕН-Т. Сепак, Коридорот 10 е понапреден во овој аспект од Коридорот VIII. Националната транспортна стратегија (НТС) за 2018-2030 година е во согласност со развојот на ТЕН-Т. Но, не постои конкретен акциски план за изведување на истата“, стои во извештајот.

Во однос на железничката инфраструктура, иако се забележува напредување во изградбата на пругите на Коридор 8, во извештајот на ЕК се истакнува дека третата фаза од проектот, односно делот од пругата од Крива Паланка до границата со Бугарија, беше прекината од владата.

Претставата „Види, летам!“ в четврток во чест на 30-годишнината на Претставништвото на УНХЦР во земјава

На Академската сцена на Факултетот за драмски уметности во Скопје во четврток (5 декември) со почеток во 20 часот ќе биде изведена претставата „Види, летам!“, во чест на 30-годишнината од отворањето...

Весна Дамева поднесе оставка од функцијата претседател на Судскиот совет, обвини за притисоци од власта

Претседателката на Судскиот совет, Весна Дамева, денеска соопшти дека поднесува неотповиклива оставка од функцијата, како што рече, за да го зачува својот личен интегритет. Таа ги обвини премиерот Христијан Мицкоски и...

За справување со пожарите и поплавите итно ни треба Национален план за адаптација

Македонија, како држава која нема финансиски средства да се справи со поплавите и пожарите, мора итно да изработи Национален план за адаптација кој ќе помогне да се организираат и координираат мерки...

Линеарното покачување на пензиите бара повисоки даноци и работен век до 67 години и за мажи и за жени

Линеарното покачување на пензиите од 5.000 денари, 2.500 денари во октомври и уште 2.500 денари во март в година, на долг рок ќе ја наруши одржливоста на Фондот за пензиско и...

Претставата „Види, летам!“ в четврток во чест на 30-годишнината на Претставништвото на УНХЦР во земјава

На Академската сцена на Факултетот за драмски уметности во Скопје во четврток (5 декември) со почеток во 20 часот ќе биде изведена претставата „Види, летам!“, во чест на 30-годишнината...