fbpx

Загрижува отсуството на истражувачки стории во традиционалните медиуми

-

Отсуството на истражувачките и аналитичките текстови кај традиционалните медиуми во Македонија и натаму е загрижувачко, иако во 2017 година во однос на 2016 година состојбата е нешто подобрена.

Ова е главниот заклучок што произлезе по истражувањето направено врз 10 традиционални медиуми во земјата од страна на Центарот за граѓански комуникации, БИРН и НВО Инфоцентар, а поддржано од Европската Унија.

Подобрувањето е минимално во вкупниот процент. Минатата година истото истражување покажа дека бројот на аналитичките и истражувачките стории изнесува 5 отсто од вкупниот број новинарски производи во мониторираните медиуми, додека годинава тој процент е зголемен на 8,8 отсто.

Бројот на исклучиво истражувачки стории, иако се зголемил за двојно, и натаму е под 1 отсто.

Лани изнесувал 0,4 осто, годинава 0,8 отсто.

Storii

Тоа практично значи дека на 1.000 објавени новинарски стории во традиционалните медиуми има само 8 што може да се класифицираат како истражувачки.

Во исто време, констатирано е и зголемување на бројот на текстовите во кои не е консултирана засегнатата страна. Ако во 2016 година тоа се случувало во 45 отсто од текстовите, годинава тој квантум е пораснат за 10 отсто и изнесува 55 проценти. Загрижувачки е и бројот на проверка на фактите преку консултирање со извори.

Во 40 отсто од текстовите новинарите консултирале само еден извор, во 32 отсто се потпреле на два извора, а само во 25 отсто случаи новинарите користеле повеќе извори.

Мониторингот е извршен на три пати по една недела во текот на март, април и мај 2017 година врз 3.065 новинарски материјали во 10 традиционални медиуми кои се сметаат за релевантни, т.е. се со различна сопственичка и уредничка припадност: „Македонската телевизија 1“, „Алсат-М“, „Сител“, „Телма“ и регионалната „Тера“, потоа дневните весници „Слободен Печат“, „Дневник“ и „Коха“ и неделниците „Фокус“ и „Капитал“.

Нашите вести во вашето сандаче

Секој ден во 17 ч. добивајте ги вестите од Новинската агенција Мета директно на вашата електронска адреса.

Ве молиме одберете на кој начин сакате да добивате информации од нас:
Можете да се отпишете од оваа листа преку линкот на крајот од нашите пораки.

„Шорткат“: Апликацијата ДИА како асистент на лицата со дијабетес

Во вечерашното издание на емисијата „Шорткат“ ги имаме Ѓорѓина Ристовска и Марио Мијатовиќ - млади иноватори кои ја креираа апликацијата ДИА, како асистент на лицата со дијабетес. Инспирирани од...