Повеќе од 700 лаги во една година на насловните страници на три српски таблоиди


Белград, 11 јануари, 2019 - 11:26 (META) 

Во 2018 година, три српски таблоиди објавиле над 700 лаги на своите насловни страници, утврдил српскиот сервис „Раскринкавање“, кој е посветен на борбата против дезинформациите.

На вкупно 306 насловни страници во 2018 година, таблоидот „Информер“ имал дури 351 дезинформација, односно непоткрепена вест. „Српски телеграф“ пак на насловните страници на 223 броја објавил дури 230 неточни или непоткрепени тврдења, додека „Ало“ на 358 насловни страници минатата година имал 149 лажни вести, односно вести без јасни извори и докази, пишува „Раскринкавање“, чии новинари ги анализирале сите насловни страници на таблоидите.

Главната одлика на прорежимскиот таблоид „Информер“ од пребројаните вести доминирале „смрт, крв, навреди, ексклузивни доверливи информации“, од „пеколните планови на Албанците да го нападнат северот на Косово до 25 април“ до тоа дека „војната на Косово ќе почне или на 15 декември или до крајот на декември“.

Од 223 насловни страници на „Српски телеграф“ во 2018 година од 230 неточни или непоткрепени тврдења, дури една петина била за рускиот претседател Владимир Путин и за неговите пораки за поддршка на Србија, Косово и за српскиот претседател Александар Вучиќ. Посебно голем проблем овој таблоид направил со покренување на кампањата против фондацијата „Поддржи живот“ и славниот актер Сергеј Трифуновиќ, инаку критичар на актуелната српска власт. „Информер“ во серија на насловната страница објавувала дезинформации заедно со фотографии на Трифуновиќ дека актерот проневерува од собраните пари, по што министерот за здравство Златибор Лончар, повикувајќи се на тие лажни вести, спроведе контрола на трошењето на парите. Проверките покажале дека немало неправилности во трошењето на парите.

Третиот таблоид анализиран од „Раскринкавање“, „Ало“, за чии дезинформации и конструкции повеќепати пишуваше и „Мета“. Голем дел од лажните вести биле за „напорите за уривање на Вучиќ“.

Според „Раскринкавање“, „Информер“ го издава фирмата „Инсајдер тим доо“ на Драган Ј. Вучиќевиќ, кои добиле милиони динари на владините конкурси за кофинансирање медиуми.

Сопственик на „Ало“ е Саша Благојевиќ, кој е другар уште од гимназиските денови на министерот за финансиии Синиша Мали. Сопственици на „Српски телеграф“ се четиримина, од кои еден е адвокатот Лазар Симиќ, кој работел во канцеларијата на Игор Исаиловиќ, деловен партнер на српската премиерка Ана Брнаби и човек што ужива доверба на поранешниот градоначалник на Белград, а сегашен министер за финансии, Мали.


„Alo“ pravi od muve slona i širi mržnju prema Makedoncima i Albancima


Skopje, 3 јануари, 2019 - 23:29 (META) 

U članku „Šiptari, Makedonci i krvnik Orić žele Vučićevu glavu“, objavljen 29. decembra prošle godine, tabloid „Alo“, poznat kao jedan od najglasnijih pobornika srpskog predsednika Aleksandra Vučića, optužio je i Albance na Balkanu i Makedonce da po svaku cenu hoće da naruše ugled Vučića, predstavljajući ga kao naručioca ubistva.

Pišući o tvrdnjama Nasera Orića, nekadašnjeg komandanta jedinice armije BiH u Srebrenici za vreme rata u ovoj državi da je Vučić hteo da ga ubije, „Alo“ tvrdi da sa detaljima o navodnom zagovoru koje je Orić izneo, on je „stavio do znanja da Makedonci, Albanci i tajne službe na tim prostorima, kao i strukture koje deluju na prostoru BiH, a koje Orića i dalje doživljavaju kao heroja, imaju samo jedan cilj, a to je da sateraju Srbiju u ćošak i sruše vlast.“

Ali, kao što je citirano na drugom mestu u ovom tekstu, radi se o jednom makedonskom obaveštajcu koji je Oriću preneo informaciju da su Vučić i šef srpske bezbednosne službe BIA, u jednoj kancelariji navodno razgovarali o njegovoj likvidaciji. Istu informaciju, prenosi „Alo“, Oriću je dao i „jedan veoma uticajan Albanac“ koji je bio u Hagu zbog zločina prema Srbima.

Ipak, od jednog makedonskog obaveštajca i jednog Albanca, ako su oni stvarno bili uključeni u ovaj slučaj, do tvrdnje da Makedonci i Albanci i druge strukture žele da sruše Vučića i da rade protiv Srbije postoji ogroman nepremostiv jaz. Posebno što u ovom slučaju možda se radi o pravoj zaveri za ubistvo Orića.

Zato i ovakve tvrdnje „Alo-a“ liče samo na pokušaj širenja mržnje, što je dopunjeno i neosnovanom tvrdnjom u tekstu da „sa raznih adresa iz regiona neprestano stižu neke optužbe na račun Srbije i njenih vlasti“.


„Ало“ од мува прави слон и шири омраза кон Македонците и Албанците


Скопје, 3 јануари, 2019 - 16:05 (META) 

Во напис „Шиптарите, Македонците и крвникот Ориќ ја сакаат главата на Вучиќ“ објавен на 29 декември минатата година, таблоидот „Ало“, познат како еден од најгласните поддржувачи на српскиот претседател Александар Вучиќ, ги обвини и Албанците на Балканот и Македонците дека по секоја цена сакаат да го урнат угледот на Вучиќ, претставувајќи го како нарачател на убиство.

Пишувајќи за тврдењата на Насер Ориќ, поранешен командант на единиците на армијата на БиХ во Сребреница во текот на војната во оваа држава дека Вучиќ сакал да го убие, „Ало“ тврди дека со деталите за наводниот заговор што Ориќ ги изнел „стави до знаење дека Македонците, Албанците и тајните служби нa тие простори, како и структури што дејствуваат на просторот на БиХ, а кои Ориќ и понатаму го доживуваат како херој, имаат само една цел, а тоа е Србија да ја втераат во ќош и да ја срушат власта“.

Но, според она што се цитира на друго место во овој текст, станува збор за еден македонски разузнавач кој на Ориќ му пренел информација дека Вучиќ и шефот на српската безбедносна служба БИА, во една канцеларија наводно разговарале за негова ликвидација. Истото, пренесува „Ало“, на Ориќ му го кажал и „еден многу влијателен Албанец“ кој бил во Хаг поради злосторства кон Србите.

Но, од еден македонски разузнавач и еден Албанец, ако и навистина тие биле вклучени во случајот, до тврдењето дека Македонците и Албанците и други структури сакаат да го урнат Вучиќ и работат против Србија има огромен непремостлив јаз. Посебно што во овој случај и станува збор можеби за вистински заговор за убиство на Ориќ.

Затоа и ваквите тврдења на „Ало“ наликуваат само на обид да се шири омраза, што е надополнето и од неоснованото тврдење во текстот дека „од разни адреси од регионот непрестано стигнуваат некои обвинувања на сметка на Србија и нејзините власти“.