fbpx

Компаниите во регионот да се здружат за полесно да извезуваат на светските пазари

-

Македонските компании се мали за да можат да извезуваат на светските пазари и затоа е потребно регионално поврзување со други компании од Балканот, за да бидат светски конкурентни. Но, исто така, од голема важност е и отстранувањето на пречките меѓу државите во регионот, за компаниите да извезуваат на блиските пазари.

Ова се темите на кои денеска голем број бизнисмени и политичари од земјава и од регионот разговараат на конференцијата „Бизнис плус“, која е шеста по ред и првпат се одржува во Скопје.

Претседателот на Стопанска комора, Бранко Азески, истакна дека и по 25 години, државите на Балканот не успеаја инфраструктурно да се поврзат и да создадат заеднички производ што ќе го извезуваат во Европа и на светските пазари.

– Нема заеднички производи, нема заеднички пазари. За да дојдете од Сараево, треба да возите десет часа или да летате преку Виена и Истанбул. Среде една огромна економска и бегалска криза и со нејасна перспектива и неизвесност, која е смртна рана за бинзисот, вие не можете да се состанете како луѓе, а не, пак, да извезувате. Дното на балканскиот примитивизам го видовме со затворањето на српско-хрватската граница – истакна Азески.

Тој предложи наместо државата да ги носи законите за бизнисот и да ги ограничува, заедницата заедно со коморите да ги носи тие закони. Според него, доста е веќе бизнисот да ги губи битките со политичките елити и треба бизнисмените, односно тие што создаваат работни места и отвораат фабрики, да бидат и над политичарите.

Министерот за надворешна трговија и за економија на Босна и Херцеговина, Мирко Шаровиќ, истакна дека регионалните пречки влијаат врз обемот на трговска размена меѓу државите, кој, пак, е исклучително мал.

– Трговската размена меѓу Македонија и Босна на годишно ниво не е повеќе од 120 милиони евра. На нашиот пазар го немаме македонското вино, овошје, зеленчук кои попрво би дошле од Египет отколку од Македонија. Исто така, голем број брендови од БИХ ги нема во Македонија. Целта е барем во следните години, соработката да се зголеми во рамките на ЦЕФТА и од сегашните 120 милиони евра да биде 150 милиони евра во следните три години – изјави Шаровиќ.

Генералниот директор на „Алкалоид“, Живко Мукаетов, изјави дека добро е компаниите од регионот да соработуваат за да извезуваат на трети пазари. Тој истакна дека „Алкалоид“ ги користи соседните замји за да извезува на трети пазари.

– Имаме производствен погон во Србија и на тој начин имаме статус на домашна компанија. Преку Србија извезуваме во Руската Федерација, со која царинските давачки се нула. Во Љубљана имаме хемиска лабораторија и Словенија ни е пазарот од каде што полесно извезуваме во ЕУ. Но, ние имаме една стратегија за извоз во регионот, а со специјализација на одредени производи, извезуваме на европскиот и на американскиот пазар – рече Муакетов.

Според него, важна е диверзификацијата на ризикот и извоз на повеќе пазари, а не само на еден.

На отворањето на конференцијата „Бизнис плус“, на која организатори се „Капитал“ и други пет економски медиуми од регионот, говореше и вицепремиерот Фатмир Бесими, кој рече дека потребен ни е поголем економски пораст за сегашната трговска размена на регионот од 100 милијарди евра, да се зголеми на 200 милијарди евра годишно.

Нашите вести во вашето сандаче

Секој ден во 17 ч. добивајте ги вестите од Новинската агенција Мета директно на вашата електронска адреса.

Ве молиме одберете на кој начин сакате да добивате информации од нас:
Можете да се отпишете од оваа листа преку линкот на крајот од нашите пораки.

Украинската одбрана соборила 84 руски воздушни цели

Ноќеска Русија изврши уште еден масовен воздушен напад врз украински објекти за гориво и енергија, соопшти украинската одбрана. Непријателот ја нападнал Украина со 60 беспилотни летала Шахед и 39 проектили...