Анкета: Властите не се консултираат со граѓаните за квалитетот на јавните услуги


       
Скопје, 21 јуни, 2018 - 15:53 (META) 

За прекумерната бирократија (red tape) во јавната администрација, 48 отсто од граѓаните од Западен Балкан мислат дека во последните две години постојат иницијативи или напор од страна на нивните влади со цел да се поедностават административните процедури за граѓаните и бизнисите. Овој став го делат мнозинството граѓани во Косово (57 проценти), но само 28 проценти во Босна и Херцеговина, додека во Македонија, овој став го делат 51 процент.

Ова го покажува анкетата насловена „Истражување на јавната перцепција за административните услуги во земјите од Западен Балкан” која е првата регионална анкета посветена на обезбедување на услуги, спроведена во Албанија, Босна и Херцеговина, Косово, Македонија, Црна Гора и Србија.

Во рамките на оваа анкета се покажува дека само 43 проценти од широката јавност во шестте земји од Западниот Балкан мислат дека со текот на времето е олеснет пристапот до јавната администрација.

Само околу една третина од граѓаните ширум регионот потврдуваат дека во последните две години администрацијата го земала предвид нивното мислење за тоа како да се подобрат административните услуги, движејќи се од 13 проценти во Босна и Херцеговина до 44 проценти во Албанија, а во Македонија, ова мислење е застапено со 29 проценти.

Покрај тоа, една третина од популацијата во регионот се согласува дека, како корисници на административни услуги, имаат можност да го искажат своето мислење во однос на квалитетот на услугите кои ги добиваат – движејќи се од 15 проценти во Босна и Херцеговина до 36 проценти во Македонија и 38 проценти во Косово.

„Без механизми кои обезбедуваат повратни информации, невозможно е било која власт да знае што мислат граѓаните за конкретни аспекти на обезбедувањето на услугите и кои подобрувања сметаат дека се потребни, а сепак како даночни обврзници, тие ги финансираат тие услуги” , вели Симонида Кацарска, директорка на Институтот за европска политика.

Податоците од анкетата исто така откриваат низок степен на јавна свест за достапноста на е-услуги ширум регионот, движејќи се од 19 проценти во Босна и Херцеговина до 53 проценти во Македонија.

.Анкетата покажува дека само 35 проценти од испитаниците кои се запознаени со е-услугите достапни во нивните држави, велат дека во последните 2 години, „секогаш” успеваат да ја добијат услугата која ја побарале онлајн.